صاحب نظر روس انتصاب کامرون به عنوان سرپرست وزارت خارجه انگلیس را "خنجر از پشت" برای غرب خواند

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر British Prime Minister David Cameron
British Prime Minister David Cameron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2023
عضو شوید
نخست‌وزیری دیوید کامرون با شکست مواجه شد و در محافل غربی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خنجری از پشت برای همبستگی غرب تلقی شد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر کرامارنکو، عضو شورای امور بین الملل روسیه و وزیر مشاور سابق سفارت روسیه در لندن می‌گوید: " دوران نخست‌وزیری دیوید کامرون به بیان ملایم یک شکست بود. شکست اصلی کامرون این بود که او قول داد برای عضویت در اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار کند و این همه‌پرسی را برگزار کرد، دولت شکست خورد و سرانجام وی وادار شد در ارتباط با این موضوع استعفا دهد. اشتباه محاسباتی سیاسی داخلی تقصیر اوست و در محافل غربی، خروج و برگزاری رفراندوم از نقطه نظر همبستگی غرب، چیزی شبیه به "خنجر از پشت" تلقی شد، احتمالا کامرون بیشتر بر روابط با اتحادیه اروپا تمرکز خواهد کرد".
اولگ اوخوشین، محقق ارشد در مرکز مطالعات بریتانیا، موسسه اروپا، آکادمی علوم روسیه در رابطه به انتصاب دیوید کامرون به عنوان وزیر امور خارجه بریتانیا می‌گوید: "دیوید کامرون، ترتیب اولویت های سیاست خارجی بریتانیا را تغییر خواهد داد، او بیشتر بر روابط با اتحادیه اروپا تمرکز خواهد کرد، در حالی که روابط ویژه بریتانیا و آمریکا در پس زمینه محو خواهد شد."
وی افزود در عین حال در برخی زمینه ها همکاری بین لندن و واشنگتن - در زمینه امنیت جمعی و انرژی هسته ای - توسعه خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала