پسکوف: کشورهای غربی برای بیرون راندن فدراسیون روسیه با یکدیگر دوست هستند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
عضو شوید
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت، که کشورهای غربی نه به خاطر خود، بلکه برای بیرون راندن روسیه با یکدیگر دوست هستند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: "غرب جمعی لهجه های خاص خود را دارد. به عنوان یک قاعده، آنها به خاطر خودشان دوست نیستند، آنها سعی می کنند با بیرون راندن روسیه از مناطق خاص دوست شوند. ما فکر نمی کنیم این سیاست چشم اندازی داشته باشد. ما این سیاست را می دانیم، از پیش به آن عادت کرده ایم. اما ما همچنین یاد گرفتیم که چگونه پیوندهای خود را به گونه ای ایجاد کنیم که در برابر این خطرات نگهبانی کنیم".
Государственные флаги России и Евросоюза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
توافق نمایندگان دایم اتحادیه اروپا بر سر بسته ای تحریمی یازدهم در برابر روسیه
پسکوف درباره گزارش هایی مبنی بر اینکه قزاقستان حویلی خلوت روسیه است، گفت: همه اینها مزخرف است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهارات مبنی بر اینکه قزاقستان حویلی خلوت روسیه است را احمقانه و جنگ اطلاعاتی خواند.
روزنامه نگار پاول زاروبین ویدیوی مصاحبه با پسکوف را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، که سخنگوی کرملین می گوید: "اینها همه مزخرف است. اینها همه جنگ های اطلاعاتی و غیره است. قزاقستان یک کشور مستقل است که همکاری ها را توسعه می دهد، البته در همه زمینه های ممکن و این کار را با اینها و یا با اینها انجام نمی دهد".
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، که قزاقستان متحد راهبردی فدراسیون روسیه است.
وی افزود: "و با هدایت این روابط مشارکت راهبردی پیشرفته، ما در حال توسعه روابط خود با قزاقستان هستیم. ما برای این روابط ارزش قائل هستیم، آنها بسیار گسترده هستند".
پسکوف خاطرنشان کرد، که حجم گردش تجاری، سرمایه گذاری های متقابل و تعامل فرهنگی در حال رشد است.
او گفت: "چشم انداز گسترده است. بنابراین، ما روابط خود را توسعه خواهیم داد. این روابط مبتنی بر احترام متقابل، منفعت متقابل و اتحاد واقعی است که در آن هیچ کس چیزی را به کسی تحمیل یا دیکته نمی کند. این چیزی است که ما از آن دفاع می کنیم".
در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم در این باره گفت: اتحادیه اروپا نمی تواند روسیه را از آسیای مرکزی و ماوراء قفقاز بیرون کند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا قصد خود را برای مهار و بیرون راندن روسیه از آسیای مرکزی و قفقاز پنهان نمی کند، اما موفق نخواهد شد.
لاوروف در گفت و گو با خبرنگار تلویزیونی پاول زاروبین در ویدئویی که در کانال تلگرامی وی منتشر شده است، گفت: "اتحادیه اروپا قصد خود را برای مهار ما به هر طریق ممکن و بیرون راندن ما از آسیای مرکزی و ماوراء قفقاز پنهان نمی کند. کار نخواهد کرد. ما از لحاظ تاریخی اینجا هستیم و در هیچ کجا ناپدید نخواهیم شد. شرکا و متحدان ما این را به خوبی می دانند".
وزیر امور خارجه در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره بیانیه رسانه های غربی مبنی بر اینکه "قزاقستان حویلی خلوت" فدراسیون روسیه است، افزود: "این تنها مربوط به انتشارات نیست. در آنجا، حتی رهبران جهان غرب به خود اجازه می‌دهند که اظهارات نسبتاً احمقانه داشته باشند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала