دُرانی: آشتی در افغانستان به "کابوسی" برای پاکستان تبدیل شده است

© Photo / @Social media آصف درانی
 آصف درانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
عضو شوید
نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با اشاره به حضور هزاران تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان، گفت که صلح در کشور همسایه به "کابوسی" برای کشورش تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، آصف دُرانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در مصاحبه با یک رسانه پاکستان مدعی شده است، که نزدیک به شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند که با شمارش خانواده‌های آن‌ها به ۶۰ هزار تا ۶۲ هزار نفر می‌رسند.
نماینده ویژه پاکستان در افغانستان بار دیگر تأکید کرده است، که شهروندان افغانستان مقیم در پاکستان در حمله‌های ضد دولت این کشور دست دارند.
او افزود: "نمی‌توان گفت که رهبری افغانستان اجازه این کار را می‌دهد. بخشی از جوانان افغانستان و ما هستند که شست‌شوی مغزی آن‌ها بسیار آسان است".
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
پاکستان: پشتیبان مالی داعش دستگیر شده در پیشاور افغانستانی است
آصف دُرانی هم‌چنان تصریح کرد: "صلح در افغانستان به یک کابوس برای پاکستان تبدیل شده است، زیرا آنانی که (تی‌تی‌پی) در داخل افغانستان پناه می‌گیرند، این حمله‌ها را انجام می‌دهند و همان‌طور که صدر اعظم به درستی اشاره کرده بود، از زمانی که طالبان به قدرت رسیده‌اند، ۶۵ در صد افزایش یافته است؛ اما حمله‌های انتحاری در واقع ۵۰ درصد افزایش یافته است".
با این حال نماینده پاکستان در افغانستان از طالبان افغانستانی خواسته است که این گروه باید تحریک طالبان پاکستان را کنترل و آن‌ها را خلع سلاح کنند.
این اظهارات در حالی‌ست که طالبان افغانستانی بار ها آنان مسئولیت جلوگیری از چالش های امنیتی داخل پاکستان را ندارد. و ملامتی ناکامی‌های خود را به افغانستان راجع نسازند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در افغانستان، تحریک طالبان پاکستانی هم یورش هایش را بر نیروهای پاکستانی افزایش داده است و به تازگی سخنگوی پیشین این تحریک دولت پاکستان را روی دیگر داعش خوانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала