اسرائیل سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ/فلاخن داوود را به فنلند می فروشد

© AP Photo / Sebastian ScheinerСистема многоуровневой противоракетной системы Армии обороны Израиля "Праща Давида". Архивное фото
Система многоуровневой противоракетной системы Армии обороны Израиля Праща Давида. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
عضو شوید
وزارت دفاع اسرائیل قراردادی را برای فروش سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ به فنلند بسته است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع اسرائیل روز یکشنبه از امضای قراردادی با فنلند برای فروش سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ به مبلغ 317 میلیون یورو خبر داد.
Cолдат бундесвера в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
آلمان ممکن است سامانه های دفاع موشکی را از امریکا یا اسرائیل خریداری کند
در این بیانیه آمده است: "ایال ضمیر، مدیر کل وزارت دفاع، قراردادی را برای فروش سامانه دیوید اسلینگ به فنلند امضا کرد. ارزش این قرارداد 317 میلیون یورو برآورد شده است".
یادآوری می کنیم، که فلاخن/پلخمان داوود (به عبری: קלע דוד‎) یا دیویدز اسلینگ (به انگلیسی: David's Sling) سیستم پدافند هوایی اسرائیلی است که با مشارکت شرکت اسرائیلی رافائل و شرکت امریکایی ریتیون طراحی شده است. آغاز پروژه این سیستم از سال 2005 آغاز شده و از سال 2016 عملیاتی شد. فلاخن داوود برای رهگیری موشک‌های بالستیک تاکتیکی، راکت‌های میان‌برد و دوربرد و موشک‌های کروز طراحی شده است. فلاخن داوود قرار است جایگزین سیستم‌های پدافندی هاوک و پاتریوت شود و به عنوان لایه دوم دفاع هوایی موشکی اسرائیل (دفاع موشکی کوتاه برد) پایینتر از سیستم ضدبالستیک ختس (پیکان) و بالاتر از سیستم ضد راکت گنبد آهنین فعالیت می‌کند.
نام این سیستم از سلاحی که داوود، در نبرد با جالوت، استفاده کرد گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала