Палестинцы сидят возле своего дома после израильских авиаударов в лагере беженцев Рафах на юге сектора Газа, 12 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه: رویدادهای پسین 34مین روز درگیری اسرائیل-حماس+ ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
وزارت امور خارجه امریکا: آتش بس غزه آزادی همه گروگان ها را تضمین نمی کند.
به گزارش اسپوتینک، باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه امریکا گفت، آتش بس در درگیری فلسطین و اسرائیل تضمین کننده آزادی فوری همه گروگان های جنبش حماس فلسطینی در نوار غزه نیست.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
01:56 10.11.2023
یورش نیروی هوایی اسرائیل به زیرساخت های حزب الله در لبنان
00:36 10.11.2023
حوثی ها مسئولیت گلوله باران جدید ایلات در اسرائیل را بر عهده گرفتند
یحیی سریعا نماینده نیروهای مسلح حوثی روز پنجشنبه در شبکه تلویزیونی المسیره تحت کنترل آنها گفت: "مجموعه ای از موشک های بالستیک را به سوی هدف های حساس موجود دشمن صهیونیستی در جنوب سرزمین های اشغالی از جمله تأسیسات نظامی در ایلات شلیک کردیم. این عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافت و منجر به انهدام مستقیم اشیاء مشخص شده شد، اگرچه دشمن سعی دارد این موضوع را پنهان کند".
وی افزود: نیروهای مسلح حوثی "به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا پایان تجاوزات اسرائیل به برادران ما در نوار غزه ادامه خواهند داد".
00:08 10.11.2023
سخنرانی بایدن از سوی یک فعال که خواستار آتش بس در غزه بود، قطع شد
سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از سوی یک فعال که خواستار آتش بس در غزه بود، قطع شد.
بایدن روز پنجشنبه در یک رویداد اتحادیه خودرو در ایلینوی سخنرانی کرد. به محض شروع سخنرانی، صدای زنی از حاضران شنیده شد که خواستار آتش بس در غزه بود. این مراسم توسط کاخ سفید پخش شد. مشخص نیست که بعداً چه اتفاقی برای این زن افتاد، اما بایدن خواستار آزادی او شد.
23:46 09.11.2023
نمایندگان پارلمان روسیه از اسرائیل خواستند کودکان روسی را از غزه تخلیه کند
آنا کوزنتسوا، معاون رئیس دومای دولتی روسیه گفت: نمایندگان پارلمان روسیه از نمایندگان پارلمان اسرائیل درخواست کرده و خواستار خروج فوری کودکان روسی بدون مانع از نوار غزه هستند.
کوزنتسوا در کانال تلگرام خود نوشت: "با توجه به وضعیت کنونی، ما از نمایندگان پارلمان اسرائیل به دلیل نیاز فوری به اطمینان از تخلیه کودکان روسی از منطقه درگیری درخواست می کنیم. ما خواستار خروج بدون مانع از مناطق زیر آتش و تخلیه فوری شهروندان کوچکمان هستیم!".
وی خاطرنشان کرد، که نگهبانی از قانون وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است.
کوزنتسوا افزود: وضعیت در غزه هر دقیقه بدتر می شود؛ لازم است بیدرنگ به کودکان در منطقه درگیری کمک شود.
این نماینده مجلس در پایان گفت: "متأسفانه، چنین اقداماتی از سوی مقام های اسرائیل، نجات خود کشور اسرائیل را بدتر می کند و باعث گسترش مناطق درگیری می شود. در حال حاضر کودکان نمی توانند کمک های بشردوستانه، آب اولیه، غذا و دارو دریافت کنند. جنگیدن با بچه ها کشتن آینده خودت است".
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر گفته بود، که انتظار می رود حدود 300 کودک که یک ماه در محاصره قرار داشتند از نوار غزه بیرون شوند.
23:33 09.11.2023
تنها درمانگاه دارای زایشگاه در شمال غزه به دلیل کمبود سوخت تعطیل می شود
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در گزارشی اعلام کرد: تنها درمانگاه دارای بخش زایمان در شمال غزه به دلیل کمبود سوخت، تعطیلی قریب‌الوقوع خود را اعلام کرد و بخش‌های کلیدی درمانگاه قدس نیز روز گذشته به همین دلایل تعطیل شد.
در این بیانیه آمده است: "با توجه به کمبود سوخت و پیامدهای آن، دیروز درمانگاه قدس شهر غزه مجبور به تعطیلی خدمات کلیدی شد. درمانگاه العوده، تنها ارائه دهنده خدمات زایمان در شمال غزه، نیز نسبت به تعطیلی قریب الوقوع هشدار داد".
هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش داد، که در نوار غزه، 14 درمانگاه از 36 درمانگاه و همچنین دو مرکز تخصصی به دلیل کمبود سوخت دیگر فعال نیستند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت، که بدون آزادی گروگان‌ها، اسرائیل آتش را متوقف نخواهد کرد، به کارگران نوار غزه اجازه ورود نخواهد داد و اجازه نخواهد داد سوخت وارد غزه شود.
23:28 09.11.2023
اتحادیه عرب: کشورهای عربی در نشست ریاض خواستار آتش بس در نوار غزه خواهند شد
حسام زکی، سخنگوی اتحادیه عرب روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: کشورهای عربی در جریان نشست فوق‌العاده پان عرب، خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه فلسطین خواهند شد.
نشست فوق العاده سران کشورهای عربی درباره وضعیت نوار غزه روز شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی به ابتکار پادشاهی و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می شود.
23:04 09.11.2023
نتانیاهو آتش بس پنج روزه در غزه پیش از آغاز عملیات زمینی را رد کرد
روزنامه گاردین به نقل از منابع گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیش از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه، پیشنهاد آتش بس پنج روزه در ازای آزادی برخی از گروگان های حماس را رد کرد.
گفت و گو کنندگان این نشریه گزارش دادند، که نتانیاهو در مرحله اولیه مذاکرات پس از حمله حماس به این کشور، این پیشنهاد را رد کرد.
مذاکرات پس از آغاز تهاجم زمینی در 27 اکتبر ادامه یافت، اما نخست وزیر اسرائیل همچنان موضع سختی را در مورد پیشنهادات برای آتش بس در ازای آزادی چندین گروگان اتخاذ کرد.
در این گزارش آمده است: "توافق نخستین خواستار آزادی کودکان، زنان، سالمندان و گروگان های بیمار در ازای آتش بس پنج روزه بود، اما دولت اسرائیل آن را رد کرد و با حمله زمینی امتناع خود را نشان داد".
یکی از منابع به این نشریه گفت، که اسرائیل از حماس خواسته است فهرست کاملی از گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند را ارائه کند. حماس پاسخ داد که نمی‌تواند لیستی را ارائه کند مگر اینکه درگیری‌ها متوقف شود، زیرا تخمین زده می‌شود که 240 گروگان توسط گروه‌های مختلف در نقاط مختلف غزه نگهداری می‌شوند.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، این نشان می دهد که حتی رهبران حماس نیز نمی دانند چه تعداد گروگان دارند و دقیقاً کجا هستند. منبع دیگری گفت، که حماس در ابتدا خواستار مبادله زندانیان، سوخت و سایر تجهیزات در ازای گروگان ها بود، "اما این درخواست ها تنها به نفع توقف حملات هوایی رد شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت، که بدون آزادی گروگان‌ها، اسرائیل آتش را متوقف نخواهد کرد، به کارگران نوار غزه اجازه ورود نخواهد داد و اجازه نخواهد داد سوخت وارد غزه شود.
22:49 09.11.2023
ارتش اسرائیل عملیات ضد تروریستی را در اردوگاه آوارگان در جنین انجام داد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که یک عملیات ضد تروریستی را در اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری انجام دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "سربازان ارتش اسرائیل یک عملیات ضد تروریستی در اردوگاه جنین انجام دادند و یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اسرائیل یک هسته تروریستی مسلح را هدف قرار داد".
خاطرنشان می شود که در این عملیات، ارتش اسرائیل بیش از ده "تروریست" را از بین برد و بیش از 20 مظنون تحت تعقیب را بازداشت کرد.
افزون بر این، بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل یک تونل زیرزمینی را با مواد منفجره آماده برای استفاده نابود کرد.
22:32 09.11.2023
گروه های شیعه عراقی مسئولیت حمله به پایگاه امریکایی در عراق را بر عهده گرفتند
مقاومت اسلامی عراق که شامل شبه نظامیان شیعه است، مسئولیت حمله به پایگاه امریکایی در حریر در شمال عراق را بر عهده گرفت. پیش از این شبکه تلویزیونی عراقی "روداو" گزارش داده بود که پایگاه نظامی امریکا در حریر در شمال عراق مورد حمله یک پهپاد بمب گذاری شده قرار گرفته است.
این گروه ها در بیانیه ای اعلام کردند: "رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق با دو پهپاد به پایگاه اشغالگران امریکایی حریر در شمال عراق حمله کردند و مستقیماً به اهداف خود اصابت کردند".
22:30 09.11.2023
معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر اسرائیل در مورد "رفع انسداد" روند خروج امن روس ها از غزه گفتگو کرد.
وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با الکساندر بن زوی، سفیر اسرائیل در مسکو، درباره "بازگشایی" خروج روس‌ها از غزه و همچنین آزادی گروگان‌های حماس با شهروندی روسیه گفتگو کرد.
به گفته این وزارتخانه، طرفین در مورد درگیری مسلحانه جاری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل گفتگو کردند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: "در عین حال، توجه ویژه به اثربخشی تماس‌های فعال مستمر به نفع حل سریع مسائل انسانی فوری، از جمله رفع انسداد روند خروج امن شهروندان روسی از نوار غزه به مصر از طریق ایست بازرسی رفح، مورد توجه قرار گرفت. همچنین آزادی گروگان‌های حماس، از جمله گروگان‌هایی که شهروندی روسیه دارند".
22:29 09.11.2023
معاون وزارت امور خارجه روسیه بوگدانوف با سفیر اسرائیل در مورد موضوع اثربخشی تماس‌های طرفین در حل و فصل مسائل بشردوستانه گفتگو کرد.
22:25 09.11.2023
آژیرهای یورش هوایی در نزدیکی شهر ایلات در جنوب اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای یورش هوایی در جنوب اسرائیل در نزدیکی شهر ایلات، واقع در ساحل دریای سرخ در نزدیکی مرزهای مصر و اردن به صدا درآمد.
ارتش اسرائیل در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "آژیر خطر در منطقه شهر ایلات در جنوب اسرائیل به صدا درآمد".
22:16 09.11.2023
گردان های القسام از کشته شدن یک سرباز اسرائیلی گروگان در اثر بمباران بخش غزه و زخمی شدن یک گروگان دیگر خبر داد.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، از کشته شدن یک گروگان نظامی اسرائیلی بر اثر بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.
این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "گردان‌های القسام کشته شدن یک سرباز اسرائیلی را که در نتیجه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل بازداشت کرده و یک سرباز دیگر را زخمی کرده است، اعلام می کند".
22:15 09.11.2023
دفتر گوترش درباره آمادگی اسرائیل برای آتش بس 4 ساعته: درنگ های بشردوستانه در بخش غزه باید با سازمان ملل متحد در زمان و مکان سازگار باشد
استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت، که توقف های بشردوستانه در نوار غزه باید از نظر زمان و مکان اجرا با سازمان ملل هماهنگ شود.
دوجاریک گفت: "ما گزارش هایی (درباره آمادگی اسرائیل برای توقف چهار ساعته بشردوستانه) در مطبوعات نه چندان دور دیده بودیم. هر گونه توقف در درگیری ها باید با سازمان ملل متحد هماهنگ شود، به ویژه در مورد زمان و مکان اجرا. و برای اینکه این کار به گونه ای انجام شود که برای عملیات های بشردوستانه ایمن باشد، باید مورد توافق همه طرف های درگیری باشد".
22:13 09.11.2023
یک گشت زنی از نیروهای امریکایی و عراقی در نزدیکی موصل در شمال عراق مورد حمله قرار گرفت
منابع امنیتی امریکا گزارش داد که یک گشت زنی مشترک ارتش امریکا و نیروهای عراقی در نزدیکی موصل در شمال این کشور مورد حمله قرار گرفت.
منابع امنیتی گفته است: "یک گشت مشترک نیروهای امریکایی و نیروهای ضد تروریسم عراق با یک بمب در نزدیکی موصل در شمال عراق مورد حمله قرار گرفت".
این منبع افزود، که به کسی آسیب نرسیده است.
سرویس مطبوعاتی فرماندهی مرکزی پنتاگون از افشای جزئیات این حادثه خودداری کرد.
این فرماندهی به درخواست اسپوتنیک پاسخ داد: "به دلایل امنیتی عملیاتی، ما در مورد جزئیات حمله محدود هستیم".
22:04 09.11.2023
حماس دستیابی به توافق آتش بس با اسرائیل را تکذیب کرد: مذاکرات ادامه دارد
طاهر النون، ​​مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: توافق آتش بس بین جنبش حماس فلسطین و اسرائیل هنوز حاصل نشده است، مذاکرات در حال حاضر ادامه دارد.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفته بود که اسرائیل قصد خود را برای اعلام توقف چهار ساعته بشردوستانه در شمال نوار غزه از روز پنجشنبه به ایالات متحده اطلاع داده است.
به نقل از کانال تلگرامی جنبش، در این بیانیه آمده است: "مذاکرات ادامه دارد و تا به امروز توافقی حاصل نشده است؛ در صورت توافق، این موضوع به وضوح به مردم ما اعلام خواهد شد".
روز پنجشنبه، فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، و مقامات قطری در حال گفتگو در مورد امکان توقف سه روزه بشردوستانه در درگیری‌ها غزه برای آزادی گروگان های حماس هستند.
21:52 09.11.2023
اسرائیل پیشنهادات پذیرفتنی از حماس برای آزادی گروگان ها دریافت نکرد
اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل در مصاحبه با NBC News گفت، که اسرائیل پیشنهادهای واقع بینانه و پذیرفتنی برای آزادی گروگان ها از جنبش حماس دریافت نکرده است.
هرتزوگ گفت: "هیچ پیشنهاد واقعی که از سوی حماس در این زمینه پذیرفتنی باشد وجود ندارد. در حالی که بسیاری از افراد - اشخاص سوم - پیام‌های خوش‌بینانه‌ای را به فیدهای خبری ارسال می‌کنند، من آن را به صراحت می‌گویم: طبق داده‌های من، در حال حاضر هیچ اطلاعات معناداری واقعی وجود ندارد که نشان دهد هر فرآیندی واقعاً در حال پیشنهاد است".
هرتزوگ همچنین خاطرنشان کرد، که اسرائیل "در جبهه های نظامی و در تمام جبهه های دیگر" برای آزادی گروگان ها کار می کند.
21:47 09.11.2023
درگیری شدید نظامیان اسرائیل و فلسطینیان در نابلس و جنین
رسانه‌های فلسطین از درگیری شدید نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در جِنین و جان باختن ۱۰ فلسطینی خبر دادند.
رسانه‌های فلسطین گزارش دادند، که امروز پنجشنبه در حمله پهپادی و یورش نظامیان صهیونیست به شهر جِنین، ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، که ۱۰ فلسطینی در جِنین به شهادت رسیده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند که تعدادی از آن‌ها با پهپاد هدف حمله قرار گرفند.
برخی رسانه‌ها نیز از فرستادن نظامیان و تجهیزات نظامی بیشتر رژیم صهیونیستی به سوی شهر جِنین و خیابان الناصره خبر دادند.
همچنین برخی رسانه‌ها از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در جِنین خبر دادند.
بنابر گزارش وبگاه فلسطینی "صفا"، رژیم صهیونیستی همچنین یک آمبولانس را که در حال انتقال زخمی‌ها بود، هدف قرار داد و نظامیان صهیونیست از ورود تیم پزشکی به داخل اردوگاه جِنین برای کمک به زخمی‌ها ممانعت کردند.
از سوی دیگر خبرگزاری فلسطین (وفا) از زخمی شدن پنج فلسطینی در اردوگاه بلاطه واقع در شرق شهر نابلس خبر داد.
بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه مذکور یورش بردند که باعث وقوع درگیری شدید بین آن‌ها با شهروندان فلسطینی شد و در نتیجه آن پنج فلسطینی مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و زخمی شدند.
منابع امنیتی گزارش دادند که یک گروه از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به این اردوگاه یورش برده و شروع به تیراندازی گسترده به سمت شهروندان کردند.
در همین ارتباط مساجد نابلس از طریق بلندگوها مردم را به عزیمت به سمت اردوگاه بلاطه و مقابله با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دعوت کردند.
21:33 09.11.2023
پایگاه امریکایی حریر در شمال عراق با یک پهپاد انفجاری مورد یورش قرار گرفت
شبکه تلویزیونی عراقی رووداو گزارش داد، که پایگاه نظامی امریکا در حریر در شمال عراق مورد حمله یک پهپاد انفجاری قرار گرفت.
این شبکه تلویزیونی در بیانیه ای اعلام کرد: "یک هواپیمای بدون سرنشین انفجاری در پایگاه حریر در اربیل سقوط کرد و منفجر شد". حریر مانند دیگر پایگاه های امریکایی در عراق و سوریه اخیرا بارها مورد حمله قرار گرفته است که گروه های مسلح شیعه فعال در عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند.
پیش از این، محمد السودانی، نخست وزیر عراق دستور داده بود افرادی که به پایگاه های نظامی امریکا حمله می کنند، پیدا و آنها را مجازات کنند.
21:32 09.11.2023
پدافند هوایی اسرائیل "هزاران موشک" از 9500 موشک شلیک شده از زمان آغاز تشدید را رهگیری کرده است
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند، که از آغاز تشدید تنش ها، تقریباً 9500 راکت به داخل کشور شلیک شده است و سامانه های پدافند هوایی "هزاران" فیر از آنها را رهگیری کرده اند.
ارتش اسرائیل در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "از آغاز جنگ تاکنون حدود 9.5 هزار موشک و ده ها هواپیما به سوی اسرائیل شلیک شده است. سربازانی که با سامانه پدافند هوایی کار می کردند هزاران موشک را در مناطق حفاظت شده رهگیری کردند".
ارتش اسرائیل افزود: از زمان گسترش عملیات زمینی در نوار غزه، تعداد پرتاب‌ها به سوی اسرائیل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ارتش اسرائیل همچنین ادعا می کند که 12 درصد از گلوله های شلیک شده از نوار غزه به سوی اسرائیل در خود محاصره فرود آمده است و 900 مورد از پرتاب ها از اهداف غیرنظامی انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала