روسیه و امریکا درباره ای پیوندهای دوجانبه رایزنی های رو در رو انجام دادند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Государственные флаги России и США
Государственные флаги России и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2023
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: فدراسیون روسیه و ایالات متحده رایزنی‌های رو در رو انجام دادند، اما پیشرفت کمی در حل مشکلات حاصل شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با RTVI گفت: روسیه و ایالات متحده پسین ها یک دور رایزنی رودررو درباره ای عوامل تحریک کننده در پیوندهای دوجانبه برگزار کردند، اما پیشرفت کمی در حل مشکلات حاصل شده است.
ریابکوف گفت: "تماس های چهره به چهره گهگاهی از جمله در کشورهای سوم صورت می گیرد. چندی پیش دوری از رایزنی های دوجانبه در سطح مسئولانه در مورد به اصطلاح "محرک" در روابط ما برگزار شد. به طور قابل پیش بینی، پیشرفت کمی وجود دارد، چشم اندازهای ضعیفی برای حرکت رو به جلو وجود دارد، اگرچه با توجه به عملکرد نمایندگی های دیپلماتیک و مسائل ویزا، احتمالاً ارزش حرکت به سوی عادی شدن بیشتر را دارد. اما تاکنون هیچ آمادگی طرف مقابل برای این کار وجود ندارد".
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден  во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2023
تماس رئیسان جمهور روسیه و امریکا با تمایل و آمادگی متقابل امکان پذیر است
معاون وزیر روشنی انداخت: "اگر نخواهند، لازم نیست؛ وقتی بخواهند، می‌گویند، بعد ببینیم به آن نیاز داریم یا نه".
وی خاطرنشان کرد، که کانال های گفت و گو بین مسکو و واشنگتن به ابتکار طرف امریکایی به حداقل رسیده است.
ریابکوف افزود: "آنها خودشان فرصت ها را برای گفتگوهای عمیق از جمله مسائل منطقه ای جاری، مسائل ثبات استراتژیک و غیره مسدود کردند. امروز وزارت خارجه و وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه ها ارتباط برقرار می کنند. این روش قدیمی است: جلسات، تماس ها. اتفاقاً همه چیز ساده نیست، با سازماندهی جلسات برای سفیر و کارمندان سفارت ما در سازمان های دولتی ایالات متحده، این نیز بخشی از نوعی بازی ارزان قیمت در طرف امریکایی است. آنها هنوز هم می خواهند از طریق این محدودیت ها سیگنال هایی را برای ما ارسال کنند، این فقط مضحک است. مکاتبات به اشکال مختلف، از جمله الکترونیکی، تماس های تیلیفونی گاه به گاه - اینها ابزارهایی هستند که ما استفاده می کنیم".
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ای روسیه در اوکراین برای غیرنظامی سازی و نازی زدایی، امریکا و کشورهای اروپایی تحریم های شدیدی را بر روسیه اعمال کردند، که به جز ضرر به کشورهای اروپایی چیزی دیگری عایدی کشورهای اروپایی و امریکا نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала