کمیته نظامی ناتو وارد گرجستان شد

© Sputnik / Denis AslanovВоеннослужащие НАТО на полигоне "Орфоло" в Грузии
Военнослужащие НАТО на полигоне Орфоло в Грузии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
وزارت دفاع گرجستان گفت: کمیته نظامی ناتو برای پنجمین بار وارد گرجستان شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع گرجستان نوشت، کمیته نظامی ناتو به ریاست دریاسالار راب بائر پنجمین سفر دو روزه خود را به گرجستان انجام می دهد.
در بیانیه آمده است: "گرجستان برای پنجمین بار میزبان کمیته نظامی ناتو است. اعضای کمیته در این بازدید با پیشرفت رزمایش بین بخشی فرماندهی و ستادی "دیدگوری-2023" آشنا شده و جلسه عمومی کمیته نظامی را برگزار خواهند کرد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции по итогам саммита в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
زمان پیوستن گرجستان و اوکراین به ناتو هنوز تعیین نشده است
وزارت دفاع گرجستان خاطرنشان می کند، که سفر رسمی بالاترین نهاد نظامی اتحاد آتلانتیک شمالی به گرجستان بار دیگر حمایت بی دریغ ناتو از استقلال، حاکمیت، "تمامیت ارضی" و آرمان های یورو-آتلانتیک این کشور را تایید می کند.
در بیانیه آمده است: "رئیس کمیته نظامی دریاسالار راب بائر مورد استقبال جوانشر بورچولادزه وزیر دفاع گرجستان قرار گرفت. در این دیدار دوجانبه که در وزارت دفاع برگزار شد، وضعیت امنیتی منطقه و چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محورهای اصلی گفت‌وگو، زمینه‌های اصلی همکاری با ائتلاف و چشم‌انداز تقویت همکاری‌ها بود".
یادآوری می کنیم، که مسکو در 26 اگوست 2008، پس از تجاوز مسلحانه گرجستان به تسخینوالی، حاکمیت اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن استقلال دو خودمختار سابق گرجستان منعکس کننده واقعیت های موجود است و قابل بازنگری نیست. با این حال تفلیس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری ها خودداری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала