Наземная операция внутри сектора Газа, Палестина - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 33مین روز درگیری اسرائیل-حماس/ کشته شدن 4000 جنگجوی حماس + تصاویر

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:20 08.11.2023
ارتش اسرائیل: حماس کنترل شمال غزه را از دست داده است و بیش از 50 هزار نفر از ساکنان روز چهارشنبه به جنوب این منطقه رفتند.
23:01 08.11.2023
شمار سربازان اسرائیلی که در جریان تشدید درگیری کشته شدند از 350 نفر گذشت
برپایه ای لیست های منتشر شده از سوی سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل، شمار سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) که در جریان تشدید درگیری با حماس در نوار غزه کشته شده اند از 350 نفر فراتر رفته است.
در این زمان، ارتش اسرائیل نام های 351 سربازی را که خانواده هایشان از کشته شدن آنها مطلع شده بودند، منتشر کرده بود. برپایه ای فهرست ارتش اسرائیل، در عملیات زمینی 10 روزه در نوار غزه، 37 سرباز کشته شدند.
22:59 08.11.2023
کاخ سفید: آینده غزه باید از سوی خود فلسطینی ها تعیین شود، اما ساختار حکومت برای منطقه پس از پایان درگیری هنوز تعیین نشده است.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: آینده نوار غزه باید توسط خود فلسطینی ها تعیین شود، اما ساختار اداره منطقه پس از پایان درگیری فعلی با اسرائیل هنوز مشخص نشده است.
وی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: "ما هنوز راه حلی برای نحوه اداره غزه نداریم. بدیهی است که مقامات فلسطینی بخشی از این بحث خواهند بود... اما ما معتقدیم که فلسطینی ها باید در قبال سرنوشت و آینده خود مسئول باشند".
کربی افزود: امریکا حفظ حضور نیروهای مسلح اسرائیل در غزه را بلافاصله پس از پایان مخاصمات برای تضمین امنیت قابل قبول می‌داند، اما واشنگتن با اشغال جدید منطقه مخالف است.
22:47 08.11.2023
از 21 اکتوبر تاکنون 650 لاری حامل کمک های بشردوستانه از طریق ایست بازرسی رفح وارد غزه شده اند.
برپایه گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) از 21 اکتوبر، 650 لاری حامل کمک های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شده اند.
در این سند آمده است: "کمک های بشردوستانه از مصر به غزه ادامه می یابد. دیروز 81 لاری حامل مواد غذایی، دارو، آب و لوازم بهداشتی از مرز گذشتند و شمار لاری هایی که از 21 اکتوبر وارد غزه شده اند به 650 رسید".
رفح تنها گذرگاه مرزی مصر و نوار غزه است. از چهارشنبه گذشته شهروندان خارجی توانسته اند از طریق این ایست بازرسی نوار غزه را ترک کنند. در همان روز عملیات تخلیه زخمیان از نوار غزه آغاز شد.
22:28 08.11.2023
وزیر امور خارجه مصر و دبیرکل سازمان ملل درباره ای تلاش ها برای آتش بس در نوار غزه گفتگو کردند
وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، که سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان گفت‌وگوی تیلیفونی درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه گفتگو کردند.
پیش از این شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز به نقل از منابعی گزارش داده بود، که مصر در حال انجام مذاکرات فعال برای دستیابی به آتش بس بشردوستانه در نوار غزه با هدف تبادل اسرا و بازداشت شدگان است.
این رسانه همچنین نوشت، که مذاکرات با کمک قطر برای آزادی 10 تا 15 گروگان از نوار غزه در ازای توقف یک یا دو روزه بشردوستانه در جریان است.
وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: "وزیر شکری و دبیر کل سازمان ملل درباره ای وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس برای نجات جان غیرنظامیان فلسطینی به تفصیل گفتگو کردند".
بر اساس این بیانیه، شکری در گفتگو با گوترش موضوع تماس های سیاسی مصر با احزاب محلی برای آتش بس را مطرح کرد.
22:14 08.11.2023
ارتش رژیم صهیونیستی می گوید: یک تونل را در نزدیکی یک مکتب سازمان ملل در نوار غزه ویران کرده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که یک تونل واقع در کنار مکتب آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را نابود کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای که در کانال تلگرامی منتشر شده است، می گوید: "نیروهای زمینی ارتش اسرائیل و نیروهای یاحلوم عملیات مشترکی را در منطقه بیت حانون برای شناسایی و نابود کردن تونل های تروریست ها انجام دادند. سربازان یک حلقه ماین را در نزدیکی یک مکتب آنروا کشف کردند و تونل تروریستان را نابود کردند".
22:10 08.11.2023
یورش هوایی به یک ساختمان مسکونی در یک کمپ آوارگان در شمال غزه 19 کشته برجای گذاشت
وزارت داخله فلسطین اعلام کرد، در یورش هوایی به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه آوارگان جبالیه در شمال نوار غزه، 19 نفر کشته شدند.
وزارت امور داخله فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: "بر اثر بمباران یک ساختمان مسکونی در نزدیکی درمانگاه الیمن السعید در مرکز اردوگاه جبلیه در شمال نوار غزه، 19 نفر کشته شدند".
22:01 08.11.2023
آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای حمله هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد.
ارتش در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "آژیر خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمد".
22:00 08.11.2023
اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه :
.
در نوامبر سال روان موفق شدیم 172 زخمی و همراهانشان را برای درمان به بیرون از نوار غزه از گذرگاه زمینی رفح بفرستیم.
او گفت: "ما همه روزه ده ها مورد جدی و بحرانی را در نتیجه جلوگیری اشغالگران اسرائیل از انتقال زخمیان از دست می دهیم. هزاران زخمی در موارد بحرانی، خطرناک و پیچیده به درمان در درمانگاه های نوار غزه صفا دسترسی ندارند".
21:32 08.11.2023
21:28 08.11.2023
مذاکرات برای آزادی 12 گروگان حماس در برابر آزادی 6 امریکایی
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به این جنبش گزارش می دهد، که مذاکرات برای آزادی 12 گروگان حماس شامل بحث در مورد آزادی شش امریکایی است.
این خبرگزاری می نویسد: "یک منبع نزدیک به حماس گفت، که مذاکرات برای آزادی 12 گروگان از جمله شش امریکایی در جریان است".
21:25 08.11.2023
یورش پهپادی به پایگاه امریکا در شمال شرق سوریه
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد پایگاه امریکا در شمال شرق سوریه را بار دیگر هدف حمله پهپادی قرار داده است.
رسانه‌های عراقی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از حمله پهپادی به پایگاه امریکا در جنوب ولایت "الحسکه" (شمال شرق سوریه) خبر دادند.
کانال تلگرامی "صابرین نیوز" خبر داد: پایگاه امریکا در شهر الشدادی امروز ۲ بار هدف حمله قرار گرفته است.
لحظاتی پس از این گزارش، مقاومت اسلامی عراق مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد پهپادهای شلیک شده به سمت پایگاه امریکا مستقیما با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.
21:20 08.11.2023
گردان/کندک های القسام 136 واحد تجهیزات نظامی را نابود کردند
ابوعبیده، سخنگوی این گروه روز چهارشنبه گفت: گردان های القسام 136 قطعه تجهیزات نظامی را از آغاز عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه نابود کرده اند.
ابوعبیده در پیام ویدئویی خود گفت: "از زمان آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به نوار غزه، ما نابودی کامل یا جزئی 136 تجهیزات نظامی اسرائیل را ثبت کرده ایم".
21:06 08.11.2023
نخست وزیر پیشین اسرائیل حماس را با آلمان هیتلری مقایسه کرد
نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین اسرائیل، جنبش حماس را با آلمان هیتلر مقایسه کرد و از تسریع عملیات نظامی در نوار غزه پشتیبانی کرد.
همانطور که بنت در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، ایجاد یک توقف بشردوستانه در نوار غزه تنها به پیامدهای منفی منجر خواهد شد. این همان چیزی است که مثلاً جنوری 1945، متفقین به آلمان می‌گویند: "می‌دانی، ما چند روزی جنگ را متوقف می‌کنیم. وقت بگذارید، ما نمی‌خواهیم به غیرنظامیان آسیب برسانی".
او گفت: "جنگ ادامه یافت. هم در سال 1946 و هم در سال 1947 ".
به گفته نخست وزیر پیشین، بهترین راه برای نجات جان انسان ها تسریع در عملیات نظامی، نابودی حماس است و سپس "این کابوس تمام خواهد شد".
این اولین بار نیست که نام هیتلر در متن مناقشه فلسطین و اسرائیل مطرح می شود.
پیش از این، رمضان قدیروف، رئیس چچن، گفته بود که فاشیسم اسرائیل در ظلم و ستم نسبت به فلسطین از فاشیسم هیتلر کمتر و شاید هم برتر است.
20:47 08.11.2023
24 نفر در یورش هوایی به ساختمان های مسکونی در شمال غزه کشته شدند
به گزارش خبرگزاری وفا، در نتیجه یورش هوایی به دو ساختمان مسکونی در شمال نوار غزه، 24 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. این آژانس گزارش می دهد: "در نتیجه بمباران دو خانه در بیت لاهیه در شمال نوار غزه توسط اشغالگران اسرائیلی، 24 نفر که بیشتر آنها کودک و زن بودند کشته و ده ها نفر زخمی شدن".
20:36 08.11.2023
حماس می خواهد موضوع فلسطین را از طریق جنگ با اسرائیل به مذاکرات بازگرداند
نیویورک تایمز به نقل از رهبران جنبش خاطرنشان می کند، که رهبران شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس امیدوارند برای رهایی از وضعیت موجود و بازگرداندن "مسئله فلسطین" به میز مذاکره، با اسرائیل جنگ کنند.
همانطور که این روزنامه به نقل از رهبران جنبش مصاحبه شده اشاره می کند، اقدام نظامی با اسرائیل نشان دهنده "بهای ضروری" برای از بین بردن وضعیت موجود است و فصل جدیدی را در مبارزه آنها با اسرائیل باز می کند.
به نوشته این روزنامه، رهبران حماس امیدوارند که اقدام نظامی کنونی جرقه درگیری طولانی‌تری را ایجاد کند که به "توهم همزیستی" بین اسرائیل، نوار غزه و کشورهای اطراف آنها پایان دهد.
طاهر النونو مشاور رسانه ای حماس به این نشریه گفت: "امیدوارم وضعیت جنگ با اسرائیل در همه مرزها دائمی شود و جهان عرب از ما حمایت کند".
نیویورک تایمز به نقل از رهبران حماس خاطرنشان کرد، که این حمله بزرگتر از حد انتظار بود و حماس در حمله به جنوب اسرائیل بیش از حد انتظار سربازان و غیرنظامیان را کشته و اسیر کرد.
به نوشته این روزنامه، یورش 7 اکتوبر آنقدر ویرانگر بود که به تنش های طولانی مدت در داخل حماس بر سر هویت و اهداف جنبش پایان داد.
خلیل الحیا، یکی از اعضای عالی ترین نهاد حکومتی حماس، در دوحه پایتخت قطر به نیویورک تایمز گفت: "کل معادله باید تغییر می کرد، نه فقط ایجاد یک برخورد. ما موفق شدیم موضوع فلسطین را به میز مذاکره بازگردانیم و اکنون هیچکس در منطقه احساس آرامش نمی کند".
20:28 08.11.2023
به عنوان بخشی از مذاکرات با انجمن قطر، آزادی 10 تا 15 گروگان حماس در مبادله 1 تا 2 روز "وقفه" بشردوستانه مورد بحث قرار گرفته است.
20:18 08.11.2023
20:08 08.11.2023
گوترش: 92 کارمند سازمان ملل در اثر تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس کشته شدند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این کنفرانس گفت که از 7 اکتوبر 92 کارمند سازمان ملل در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل کشته شده اند.
گوترش گفت: "شمار خبرنگاران کشته شده در این درگیری در چنین دوره ای در هیچ جای دنیا بی پیشینه است. اما می توانید تصور کنید که مدیریت سازمانی که "در میدان" کار می کند، در حالی که 92 نفر از همکاران ما قبلا کشته خیلی سخت شده اند، چگونه است".
19:57 08.11.2023
گوترش: هنوز زود است که درباره ای احتمال ورود نیروهای نگهبان صلح به منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل صحبت کنیم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала