دلیل در آغوش نگرفتن وزیر خارجه امریکا در ترکیه چه بود؟

© AP Photo / Jonathan Ernst/PoolГоссекретарь США Энтони Блинкен и министр иностранных дел Турции Хакан Фидан во время встречи в Анкаре
Госсекретарь США Энтони Блинкен и министр иностранных дел Турции Хакан Фидан во время встречи в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
عضو شوید
امتناع وزیر خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن وزیر خارجه امریکا پاسخی به بی ادبی او بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "حریت" می‌نویسد که دلیل اینکه هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا خودداری کرد، بی ادبی پیش از این رئیس دیپلماسی امریکایی بود.
"هنگامی که موتر بلینکن به سمت ساختمان وزارت امور خارجه ترکیه حرکت کرد، هاکان فیدان از موتراش پیاده شد و جلوی درب وزارتخانه ایستاد، همانطور که برای هر وزیری که می‌آید، اینطور عمل می شود… زمانی که بلینکن که با تلیفون صحبت می کرد از موتراش پیاده نشد، فیدان به داخل ساختمان رفت. فیدان به دلیل فقدان ادب دیپلماتیک بلینکن، تلاش وزیر امور خارجه امریکا برای در آغوش گرفتن او را رد کرد".
پیش از این رسانه های ترکیه به عدم حضور مقامات بلندپایه در میان کسانی که با بلیکن وزیر امور خارجه در انقره ملاقات کردند، توجه کردند. روزنامه نگاران نیز با این واقعیت که روشنایی روی سکو وجود نداشت جذب شدند.
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
کلوپ ویدیو
استقبال سرد ترکیه از بلینکن+ ویدیو
گفتگوها فیدان و بلینکن روز دوشنبه در پایتخت ترکیه برگزار شد. رسانه های ترکیه و شبکه های اجتماعی به طور گسترده ای درباره تصاویری از این دیدار صحبت می کنند که به نظر روزنامه نگاران نشان می دهد که بلینکن پس از دست دادن محکم، سعی می کند فیدان را در آغوش بگیرد و یک قدم به جلو برود، اما وزیر ترکیه یک قدم به عقب می رود و دست وزیر خارجه را می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала