Израильские военные во наземной операции в секторе Газа - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 29مین روز درگیری اسرائیل-حماس/9.7 هزار کشته در غزه + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
امروز 29 ـ مین روز درگیری اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس است. بمباران منطقه های گوناگون غزه، سفارش سناتور امریکایی به رهبران اسرائیل درباره ای جنگ در غزه و چراغ سبز پارلمان الجزایر برای جنگ با تل‌آویو از میان رویدادهای ویژه در این درگیری است.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
17:38 05.11.2023
یورش پهپادی مقاومت عراق به پایگاه امریکا در الحسکه سوریه
مقاومت اسلامی عراق خبر داد، که پایگاه نظامیان امریکا در "تل بیدر" سوریه را هدف یورش پهپادی قرار داده است.
مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، که پایگاه نظامیان امریکا در غرب شهر الحسکه (شمال شرق سوریه) را هدف قرار داده است.
مقاومت عراق تأکید کرد، که در این یورش، پایگاه "تل بیدر" هدف یورش پهپادی قرار گرفته و با موفقیت به هدف اصابت کرده است.
17:37 05.11.2023
حزب‌الله یک پهپاد ارتش اسرائیل را سرنگون کرد
مقاومت اسلامی لبنان یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را که در حال جاسوسی در حریم لبنان بود، سرنگون کرد.
17:36 05.11.2023
کتائب القسام 3 تانک ارتش اسرائیل را نابود کرد
شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین 3 تانک ارتش رژیم صهیونیستی را که در تلاش برای نفوذ به بخش‌های مختلفی از نوار غزه بودند، نابود کرد
17:27 05.11.2023
ارتش اسرائیل: بیش از 20 فرمانده ارشد حماس را از بین برده ایم
17:26 05.11.2023
پاپ امیدوار است درگیری بین اسرائیل و فلسطین گسترش نیابد
پاپ فرانسیس ابراز امیدواری کرد که بحران پیرامون اسرائیل و فلسطین گسترش پیدا نکند و از طرف های درگیر در این منازعه و سایر درگیری‌های که درگیر هستند، خواست کودکان یعنی "آینده را نکشیم".
وی پس از پایان خطبه یکشنبه خود در میدان سنت پیتر واتیکان گفت: "من مدام به وضعیت فلسطین و اسرائیل فکر می کنم، جایی که افراد زیادی جان خود را از دست داده اند. از شما می خواهم به نام خداوند توقف کنید. آتش بس امیدوارم از همه راه ها برای جلوگیری از گسترش درگیری استفاده شود تا به زخمیان کمک شود و به مردم غزه که وضعیت انسانی وخیم است، کمک رسانی شود".
17:07 05.11.2023
انقره و قاهره برای آوردن هزاران زخمی از غزه به مصر تلاش می کنند
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: انقره و قاهره در تلاش هستند تا هزاران بیمار و زخمی را از غزه از طریق ایست بازرسی رفح به مصر تحویل دهند.
وزیر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "در جریان مذاکراتی که با همکار مصری ام داشتیم، در مورد بسیاری از مسائل مهم به توافق رسیدیم. ما در تلاش هستیم تا حدود 1000 بیمار و زخمی نیازمند درمان فوری را از طریق گذرگاه مرزی رفح به مصر ببریم، به ویژه بیماران سرطانی که در درمانگاه دوستی ترکیه و فلسطین در غزه زیر درمان هستند، درمانگاهی که مجبور به تعطیلی عملیات خود شده است".
به گفته وی، قرار است بیماران سرطانی و دچار شدگان به وضعیت وخیم با هواپیماهای آمبولانس و درمانگاه کشتی به ترکیه منتقل شوند.
16:27 05.11.2023
نماینده وزارت بهداشت غزه: شمار کشته شدگان یورش های اسرائیل به نوار غزه به 9.7 هزار نفر رسید
اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: شمار کشته شدگان یورش های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 9.7 هزار نفر افزایش یافته و بیش از 24.8 هزار نفر زخمی شده اند.
القدره در جریان یک کنفرانس خبری که از شبکه های تلویزیونی عربی پخش شد، گفت: "شمار قربانیان به 9770 نفر، از آن میان 4800 کودک، 2550 زن و 596 سالمند افزایش پیدا کرده است. همچنین در این ماه، 24808 نفر به درجات مختلف زخمی شدند".
15:52 05.11.2023
پدافند هوایی اسرائیل یک پهپاد را که به سوی اسرائیل بر فراز لبنان پرواز می کرد رهگیری کرد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) گزارش دادند، که سامانه پدافند هوایی اسرائیل یک پهپاد را که به سوی اسرائیل بر فراز لبنان پرواز می کرد، رهگیری کرد.
ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی اش نوشت: "مدتی پیش یک پهپاد در حال پرواز از لبنان به سوی اسرائیل شناسایی شد که سامانه های شناسایی و کنترل این پهپاد را ردیابی کردند و سامانه پدافند هوایی با موفقیت آن را بر فراز لبنان رهگیری کرد".
همانطور که اشاره شد، ارتش نیز روز یکشنبه چندین شلیک گلوله از لبنان به سوی روستای آویویم در شمال اسرائیل و همچنین شلیک به سوی منطقه کیبوتز ملکیه را ثبت کرد و با آتش توپخانه پاسخ داد.
15:44 05.11.2023
عباس به بلینکن درباره نیاز به ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفت
به گزارش اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین به انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره لزوم آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت.
بلینکن روز یکشنبه از رام الله در کرانه باختری دیدن کرد.
این کانال گفت: "عباس به بلینکن در مورد نیاز به آتش بس فوری و اجازه ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفت".
15:17 05.11.2023
15:01 05.11.2023
آنروا: مردم غزه 4 تا 6 ساعت روزانه در صف نان ایستاده می شوند
14:43 05.11.2023
ارتش اسرائیل برای سومین بار در یک روز از آژیرهای حمله هوایی در شمال این کشور خبر داد.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) برای سومین بار در یک روز از آژیرهای حمله هوایی در شمال این کشور خبر دادند.
ارتش در پیامی تلگرامی اعلام کرد: "آژیر خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمد".
ارتش اسرائیل پیش از این دو بار از ساعت 6 صبح هشدار حمله هوایی در شمال را اعلام کرده بود.
14:25 05.11.2023
تحت القصف والنيران تواصل طواقم الدفاع المدني عملها في قطاع غزة لإنقاذ حياة المواطنين من تحت الانقاض  - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 20 نفر از یک خانواده در یورش اسرائیل به غزه کشته شدند
وزارت بهداشت غزه گزارش داد، که بیش از 20 نفر از یک خانواده در نتیجه یورش اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در غزه کشته شدند.
وزارت بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد: "نزدیک به 21 نفر از اعضای خانواده ابوحصیر در اثر یورش وحشیانه به خانه آنها که از سوی کودکان و زنان اشغال شده بود کشته شدند. جسدهای آنها اواخر عصر به مجتمع پزشکی الشفاء آورده شد".
14:13 05.11.2023
نتانیاهو وزیری را که به گزینه هسته ای در درگیری با حماس اشاره کرده بود برکنار کرد
رادیو کان گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آمیچای الیاهو، وزیر میراث را از حضور در نشست های دولتی تعلیق کرد، که گفته بود پرتاب بمب هسته ای در نوار غزه "یکی از احتمالات" برای توسعه درگیری است.
این ایستگاه رادیویی گزارش داد، که جناح راست افراطی اورشلیم و وزیر میراث الیاهو از جلسات دولت تا اطلاع بعدی تعلیق خواهند شد.
پیش از این، الیاهو در مصاحبه ای گفته بود، که انداختن یک بمب هسته ای در نوار غزه می تواند "یکی از احتمالات" باشد.
به گزارش تایمز اسرائیل، این سیاستمدار همچنین مخالفت خود را با اجازه هرگونه کمک بشردوستانه به غزه اعلام کرد و گفت که اسرائیل کمک های بشردوستانه را به "نازی ها" تحویل نمی دهد و "چیزی به نام غیرنظامیان غیرنظامی در غزه وجود ندارد".
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، الیاهو را به دلیل چنین اظهاراتی به شدت محکوم کرد.
گالانت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "من سخنان بی پایه و غیرمسئولانه وزیر آمیچای الیاهو را نکوهش می کنم. خوب است که چنین افرادی جزو کسانی نیستند که مسئول امنیت اسرائیل هستند".
یادآوری می کنیم، که الیاهو یکی از اعضای حزب ناسیونالیست صهیونیستی اوتزما یهودیت (اسرائیل قدرتمند) به رهبری ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی است که به خاطر حملات جنجالی ضد فلسطینی اش شهرت دارد. ایدئولوژی این حزب امکان ایجاد یک کشور فلسطینی در غرب رود اردن را رد می کند.
13:27 05.11.2023
وزیر اسرائیلی خواستار انداختن بمب هسته ای روی غزه شد
وزیر میراث رژیم صهیونیستی در یک برنامه تلویزیونی، با وجود ۲۴۱ اسیر اسرائیلی در غزه گفت، انداختن بمب هسته ای در غزه یکی از راهکارهاست.
"عمیخای الیاهو" وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) دومین مسئول در این رژیم است که در روزهای اخیر خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده اند.
الیاهو صبح امروز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی "کول براما" گفت، "ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد".
به گزارش "یدیعوت آحارونوت"، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب هسته ای دارید، با بیان اینکه "در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد"، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آنها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را میشکند... ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم".
13:13 05.11.2023
جانسون نخست وزیر پیشین بریتانیا و موریسون نخست وزیر پیشین استرالیا وارد اسرائیل شدند
13:00 05.11.2023
جهاد اسلامی گروگان های غیرنظامی را در صورت آتش بس موقت آزاد می کند
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، که گروه جهاد اسلامی فلسطین گفته است، که در صورت برقراری آتش بس موقت، همه ای گروگان های غیرنظامی را آزاد خواهد کرد.
این شبکه تلویزیونی با استناد به بیانیه این گروه گزارش داد: "ما گروگان‌های غیرنظامی را در جریان آتش‌بس موقت که در حال حاضر مورد بحث است، آزاد خواهیم کرد".
این بیانیه خاطرنشان می کند، که این گروه "در هر سناریوی آینده" مشارکت خود را با تشکیلات خودگردان ملی فلسطین (PNA) حفظ خواهد کرد.
12:58 05.11.2023
اسرائیل یک موشک رهگیر به سوی شی ای که از لبنان به سوی این کشور پرواز کرده بود، شلیک کرد
نیروهای دفاعی اسرائیل گزارش دادند، که ارتش اسرائیل یک موشک رهگیر به سوی یک شی مشکوک شلیک کرد، که از لبنان به داخل خاک اسرائیل پرواز کرد.
در هفته‌های پسین، ارتش اسرائیل و حزب‌الله مرتباً تبادل آتش داشته‌اند.
12:26 05.11.2023
آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد
در بیانیه دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل آمده است: "آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد".
11:17 05.11.2023
از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه، ارتش اسرائیل بیش از 2.5 هزار یورش به سنگرهای حماس انجام داده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون بیش از 2500 یورش بر سنگرهای جنبش حماس فلسطین انجام داده‌اند.
در پیامی که در کانال تلگرامی منتشر شده آمده است: از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه، ارتش اسرائیل بیش از 2.5 هزار یورش به سنگرهای تروریست ها انجام داده است.
خاطرنشان می شود که شبانه نیروهای ارتش اسرائیل به یک پایگاه نظامی حماس یورش هوایی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала