اردوغان: توقف کشتار فلسطینیان در غزه مسئولیت ما است

© AFP 2023 / Adem AltanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت: "این وظیفه ما است که برادران و خواهران فلسطینی خود از ظلم اسرائیل خلاص و کشتارهای که در غزه جلوی چشم جهانیان رخ می دهد را متوقف کنیم".
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه طی سخنانی در مراسم بهره برداری از چند پروژه در ولایت ریزه افزود: این مسئولیت ما در قبال تاریخ است که حامیان مرتکبان این قتل‌ عام غیراخلاقی، ناجوان‌مردانه و نفرت‌ انگیز و نیز جنایاتشان را افشا کنیم.
رجب طیب اردوغان در ادامه اضافه کرد: برادران و خواهران ما در غزه را هرگز تنها و درمانده نگذاشته و نخواهیم گذاشت.
این در حالیست که وی پیشتر هم با اظهارات تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده بود؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند که اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آنکار هم‌اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.
اردوغان دراین‌باره گفته بود: آنجا در نوار غزه جنایت‌های علیه بشریت انجام می‌شود.هیچ اصطلاحی برای توصیف وحشی‌گری که در انجا رخ می‌دهد، وجود ندارد. صحنه فلسطین یک فاجعه انسانی بی سابقه است. آنجا جنایت‌های علیه انسانیت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه "شفاخانه ها در غزه با وحشی گری بمباران می‌شود. اولویت ما آتش بس فراگیر در غزه است"، افزود: هیچ چیزی وجود ندارد که این وحشی گری را توجیه کند. ما تاکنون 10طیاره حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال کرده ایم و به ارسال کمک‌های بیشتر ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала