وزارت خارجه روسیه: هیچ ارتباطی با برگزاری نشست درمورد افغانستان نداریم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Женщина на Смоленской-Сенной площади перед зданием МИД РФ
Женщина на Смоленской-Сенной площади перед зданием МИД РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2023
عضو شوید
زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که طی نشست هفتگی به سوالی در مورد ابتکار حزب "روسیه عادل - میهن پرستان - برای حقیقت" برای برگزاری کنفرانسی در مورد افغانستان در ماه نوامبر در مسکو پاسخ داد.
سوالات مطرح شده قرار ذیل است:
سوال: چگونه می توانید در مورد ابتکار حزب "روسیه عادل - میهن پرستان - برای حقیقت" برای برگزاری کنفرانس "افغانستان - بین گذشته و آینده: به سوی جهانی عادلانه و توسعه پایدار" در ماه نوامبر در مسکو اظهار نظر کنید؟
پاسخ: این امر منحصراً و صرفاً ابتکار این انجمن سیاسی است. وزارت امور خارجه روسیه هیچ ارتباطی با برگزاری این نشست ندارد. دیدم که واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد. در خود افغانستان در صفوف مخالفان ناهمگون افغانستان واکنش متناقضی وجود داشت. بنابراین یک بار دیگر تاکید می کنم که این یک مراسم حزبی است که ربطی به وزارت امور خارجه و بر همین اساس به مقامات رسمی اجرایی کشورما ندارد.
در اصل، ما از این واقعیت نشأت می‌گیریم که چنین کنفرانس‌هایی باید با مشارکت مقامات و مخالفان افغانستان با هدف تحکیم جامعه افغانستان در یک پلت فرم ملی واحد و کمک به حل مشکل آشتی بین‌الافغانی برگزار شود.
به نظر من ارزیابی هایی که در افغانستان شنیده می شود نشان می دهد که در آنجا این رویداد به عنوان اهداف دیگری تلقی می شود که با آنچه من بیان کردم مطابقت ندارد. به نظر ما، این نوع تریبون ها باید با در نظر گرفتن مواضع بازیگران کلیدی سیاسی افغانستان با دقت آماده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала