پیام وزارت خارجه روسیه درباره لغو مصوبه پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای

© Пресс-служба Минобороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Тренировки стратегических сил сдерживания РФ
Тренировки стратегических сил сдерживания РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه: مسکو علیرقم لغو مصوبه پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای در نظر دارد به تعلیق آزمایش های هسته ای ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، علیرغم خروج از پیمان منع جامع آزمایش هسته ای، روسیه همچنان، بعنوان کشوری که این معاهده را با تمام حقوق و تعهدات متعاقب آن امضا کرده است، پایبند خواهد ماند.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه کماکان کشوری است که پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای را با تمام حقوق و تعهدات متعاقب آن امضا کرده است. ما به مشارکت در کار کمیسیون مقدماتی سازمان برای پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای ادامه می دهیم و در نظر داریم به رعایت تعلیق آزمایش های هسته ای که بیش از 30 سال پیش معرفی شده بود، ادامه دهیم”
این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که انجام آزمایش‌های تمام عیار، امریکا در سایت آزمایشی نوادا، مسکو را مجبور می‌کند تا به شیوه‌ای آینه‌ای عمل کند.
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
پوتین قانون لغو تصویب پیمان منع جامع آزمایش هستوی را امضا کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن معاهده منع جامع آزمایش هسته ای لغو شد. معاهده منع جامع آزمایش هسته ای در سال 1996 به امضا رسید. با این حال، تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده، برخلاف روسیه که در سال 2000 این کار را کرد، هنوز آن را تصویب نکرده اند. در عین حال، کشورهایی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند، داوطلبانه تعهد کرده‌اند که چنین آزمایش‌هایی را انجام ندهند. در ماه مارچ، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی ریابکوف خاطرنشان کرد که وضعیت پیرامون پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای به دلیل اقدامات ایالات متحده باعث نگرانی فزاینده شده است. رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه قبلاً گفته بود که روسیه می‌تواند رفتاری آینه‌ای در قبال ایالات متحده داشته باشد؛ دومای دولتی می‌تواند تصویب پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای را لغو کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بعداً خاطرنشان کرد که امتناع احتمالی روسیه از تصویب پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای به معنای قصد انجام آزمایش های هسته ای نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала