قطعنامه روسیه در مورد مبارزه با ستایش نازیسم در سازمان ملل تصویب شد

© iStock.com / travelviewФлаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия
Флаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2023
عضو شوید
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه روسیه در مورد مبارزه با ستایش نازیسم را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه روسیه را در مورد مبارزه با ستایش نازیسم تصویب کرد.
112 کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند، 50 کشور مخالف بودند، از جمله اوکراین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و کانادا، 14 ایالت رای ممتنع دادند.
این سند توصیه می کند که کشورها اقدامات ملموس و مناسب از جمله در زمینه قانونگذاری و در زمینه آموزشی، مطابق با تعهدات بین المللی حقوق بشری خود، به منظور جلوگیری از تجدید نظر در تاریخ و نتیجه جنگ جهانی دوم و انکار جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی ارتکابی در دوران جنگ جهانی دوم. جنگ جهانی دوم"، انجام دهند.
نویسندگان این سند حوادث مربوط به تجلیل و تبلیغ نازیسم، به ویژه استفاده از نقاشی های دیواری و نقاشی با محتوای طرفدار نازی ها، از جمله بر روی بناهای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم را به شدت محکوم می کنند.
این سند از دولت‌ها می‌خواهد که همه اشکال تبعیض نژادی را با همه ابزارهای مناسب، از جمله، در صورت لزوم، قانون حذف کنند.
علاوه بر این، قطعنامه استفاده از مواد آموزشی و همچنین لفاظی در تدریس را که باعث ترویج نژادپرستی، تبعیض، نفرت و خشونت بر اساس قومیت، ملیت، مذهب یا اعتقاد می شود، به شدت محکوم می کند.
پیش از این، کمیته سوم اصلاحیه‌ای را در متن روسی گنجانده بود که بیان می‌کرد روسیه ظاهراً به دنبال "توجیه تهاجم ارضی خود به اوکراین با هدف فرضی از بین بردن نئونازیسم" است. 66 کشور به این اصلاحیه رای مثبت دادند، 26 کشور مخالف، 67 کشور ممتنع، نویسندگان این اصلاحیه عبارتند از آلبانی، استرالیا، جاپان، گواتمالا، لیبریا، جزایر مارشال و مقدونیه شمالی، نیوزیلند، اوکراین و گروهی از کشورهای غربی این اصلاحیه را به این امید ارائه کردند که در صورت تصویب، روسیه متن قطعنامه خود را رها کرده و به آن رای ندهد. با این حال، این اتفاق نیفتاد.
گریگوری لوکیانتسف، مدیر دیپارتمنت همکاری های چندجانبه در زمینه حقوق بشر وزارت خارجه روسیه، چنین اقدامی از سوی کشورهای غربی را "چیزی بیش از یک تحریک رویه ای" خواند. وی گفت که ما از تمایل هیئت های غربی برای سیاسی کردن متن صحبت می کنیم. همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، ممتن روسی یک قطعنامه صرفا موضوعی است و نه یک قطعنامه خاص کشور؛ هدف آن گفتگو و همکاری است و نه برچسب زدن.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала