نماینده صلیب سرخ از فاجعه انسانی و مرگ نوزادان در غزه خبر داد

© AP Photo / Mohammed DahmanМужчина с погибшим ребенком после удара по лагерю беженцев Nusseirat в Газе
Мужчина с погибшим ребенком после удара по лагерю беженцев Nusseirat в Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
عضو شوید
نماینده صلیب سرخ خاورمیانه می‌گوید، وضعیت بشردوستانه در نوار غزه به طور قابل توجهی وخیم شده است، نوزادان هر لحظه ممکن است به دلیل کمبود برق بمیرند.
به گزارش اسپوتنیک، ایمان الطرابلوسی، نماینده صلیب سرخ خاورمیانه به اسپوتنیک گفت که کمک های بشردوستانه ارسال شده به غزه برای پوشش نیازهای اساسی بشردوستانه کافی نیست.
الطرابلوسی گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ طی سه روز از جمعه گذشته تا یکشنبه موفق شد 60 تن کمک های بشردوستانه شامل تجهیزات طبی و فیلتر آب را به غزه برساند. صلیب سرخ توانست تیمی متشکل از جراحان نظامی و متخصصان تصفیه آب و همچنین کارشناسانی در زمینه آلودگی محیط زیست ناشی از سموم و فلزات سنگین ناشی از تسلیحات را به خدمت بگیرد.
وی افزود: کمک های ارائه شده البته خوب است، اما برای رفع نیازهای موجود که هر روز بیشتر و بیشتر می شود، بسیار اندک است. از زمان آخرین گفتگوی ما (24 اکتبر)، وضعیت بشردوستانه در نوار غزه به طور قابل توجهی وخیم شده است. بهداشت و درمان به دلیل کمبود فاجعه بار سوخت و برق در آستانه سقوط کامل رسیده است. بدون برق، شفاخانه ها به طور کامل از کار می افتند؛ نوزادان در دستگاه های انکوباتورها هر لحظه ممکن است جان خود را از دست بدهند.
Палестинцы, раненые в результате израильского удара по сектору Газа, ждут лечения в больнице в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
کمیته حقوق کودک سازمان ملل: ما کشتار کودکان در غزه از سوی اسرائیل را نکوهش می کنیم
نماینده صلیب سرخ: در شرایط مشابه، مسئولیت تأمین نیازهای اولیه مردم بر دوش طرف‌های درگیر در مناقشه است. ما باید برای تأمین مستمر کمک‌های بشردوستانه مطابق با مقیاس عظیم نیازهای مردم فلسطین تلاش کنیم.
وی خاطرنشان: صدها هزار خانواده که خانه های خود را ترک کردند در موقعیت بسیار خطرناکی قرار گرفتند. آنها دائما در جستجوی معیشت، آب سالم، غذا، ادویه و مسکن امن هستند. و از آنجایی که هیچ مکان امن در غزه وجود ندارد، همه مردم تحت فشار روحی قرار دارند.
وی در ادامه افزود: هزاران کودک و سالمند به دنبال سرپناهی در نزدیکی دیوارهای شفاخانه ها هستند. به طور مثال، هزاران فلسطینی آواره نزدیک شفاخانه قدس هستند و مقامات اسرائیلی دستور تخلیه هر چه سریع‌تر آن را صادر کرده‌اند.
ایمان الطرابلوسی تاکید کرد: اگر دستور تخلیه داده شود، باید مسئولیت عواقب آن را پذیرفت. تمام افرادی که در نزدیکی شفاخانه قرار دارند کجا باید بروند؟ اگر همه شفاخانه‌های این بخش در حال حاضر پر بار هستند، بیماران را به کجا منتقل کنیم؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала