رای منفی امریکا و اسرائیل به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره ای کوبا

© AP Photo / Franklin Reyes,FileФлаг Кубы и США на приборной панели автомобиля
Флаг Кубы и США на приборной панели автомобиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
عضو شوید
تنها کشورهای ایالات متحده امریکا و اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رفع محاصره اقتصادی کوبا رای منفی دادند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد، که تنها ایالات متحده و اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه "لزوم پایان دادن به تحریم اقتصادی، تجاری و مالی اعمال شده از سوی ایالات متحده در برابر کوبا" رای دادند و تنها اوکراین رای ممتنع داد.
بر پایه این گزارش، 187 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، اما امریکا و اسرائیل با آن مخالف بودند، کیف رای ممتنع داد. مولداویا، سومالیا و ونزوئلا رای ندادند. قطعنامه به تصویب رسید.
امریکا وزیر دفاع کوبا را تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
امریکا وزیر دفاع کوبا را تحریم کرد
تحریم های غیراخلاقی در برابر کوبا، امریکا را به انزوای کامل در سازمان ملل سوق داد
برونو رودریگز پاریا، رئیس دیپلماسی کوبا گفت: سیاست ایالات متحده که به محاصره کوبا ادامه می دهد، آن را به انزوا در سازمان ملل کشانده است - تحریم ها محکوم و 187 کشور سازمان خواستار برداشتن این تحریم ها است.
وزیر در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "187 کشور در سازمان ملل خواستار پایان محاصره نسل کشی در برابر کوبا شدند. انزوای کامل ایالات متحده به دلیل سیاست های غیرقانونی، توهین آمیز و ورشکسته اخلاقی آن تایید می شود. یک پیروزی بزرگ برای مردم کوبا در مبارزات مستمرشان و تنها خواستار یک زندگی بهتر بدون محاصره است".
یادآوری می کنیم، که از میان 190 کشور، تنها ایالات متحده و اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل به برداشتن تحریم ها در برابر کوبا رای منفی دادند؛ اوکراین رای ممتنع داد. مجمع عمومی با تصویب قطعنامه‌هایی خواستار برداشتن تحریم‌های یکجانبه امریکا در برابر کوبا از سال 1992 شد. اسناد سازمان ملل خاطرنشان می کند، که تحریم ها با منشور این سازمان مغایرت دارد، قوانین بین المللی و روابط تجاری بین المللی را نقض می کند، اقتصاد کوبا را تضعیف می کند و حقوق کوبایی ها به ویژه اجرای برنامه ها در زمینه های بهداشت، غذا و فرهنگ را نقض می کند. هاوانا تحریم امریکا را اقدامی نسل کشی در برابر مردم کوبا می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала