- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کی‌یف علیرغم دریافت تسلیحات از ناتو در حال شکست است

© Sputnik / Andrey SteninРаненые украинские десантники, взятые в плен в ходе боя за город Шахтерск
Раненые украинские десантники, взятые в плен в ходе боя за город Шахтерск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه: اوکراین با وجود عرضه انواع جدید تسلیحات به ناتو در حال شکست است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع در یک کنفرانس موضوعی گفت که کی‌یف با وجود عرضه انواع جدید تسلیحات از سوی ناتو، در حال شکست است.
رئیس اداره گفت: "علیرغم عرضه انواع جدید تسلیحات ناتو، رژیم کی یف متحمل شکست شده است. این گروه از نیروهای روسی همچنان به دفاع فعال خود ادامه می دهد و خسارات آتش موثری به دشمن وارد می کند."
وزیر تصریح کرد که نیروهای مسلح اوکراین به طور ناامیدانه و ناموفق تلاش می کنند تا در مسیرهای زاپوروژیا، دونتسک و خرسون حمله کنند و این منجر به خسارات زیادی در ارتش اوکراین می شود.
شویگو تاکید کرد: "نیروهای نیروهای مسلح اوکراین در حال تخلیه هستند و تضعیف روحیه پرسنل در حال افزایش است".
در همان زمان، واحدهای روسی در حال حرکت به جلو هستند و خطوط و موقعیت های سودمندتری را اشغال می کنند. وی تیپ های تفنگ موتوری 25، 138 و 114 را که به ویژه در طول نبردها متمایز بودند، مشخص کرد.
Учения Кантемировской танковой дивизии в Подмосковье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
کلوپ ویدیو
کار کرد سیستم دفاع هوایی تور-ام1 در منطقه عملیات ویژه + ویدیو
رئیس وزارت دفاع همچنین به کار مؤثر نیروهای پدافند هوایی روسیه اشاره کرد و گفت آنها در یک ماه گذشته بیش از 1400 سلاح حمله هوایی دشمن از جمله 37 هواپیما و شش موشک عملیاتی-تاکتیکی ATACMS را منهدم کردند.
شویگو گفت: "من می خواهم توجه داشته باشم که 37 هواپیما تقریباً دو برابر مقدار تضمین شده برای هواپیماهای F-16 به اوکراین است. یعنی با سیستم دفاع هوایی ما که به این ترتیب عمل می کند، این حدود 20 روز کار است."
وزیر دفاع روسیه از شجاعت، استقامت و پشتکار ارتش روسیه در انجام وظایف در منطقه عملیات ویژه تشکر کرد.
از 4 جون، نیروهای مسلح اوکراین یک ضد حمله را در جهت های یوژنودونتسک، آرتموفسک و زاپوروژیه انجام داده اند و تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد پرتاب می کنند. همانطور که ولادیمیر پوتین اشاره کرد، آنها به هیچ نتیجه ای نرسیدند. رئیس جمهور با ابراز اطمینان از انجام همه وظایف، تاکید کرد: روسیه با آرامش به سمت دستیابی به اهداف عملیات ویژه حرکت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала