بیرون کردن مهاجران از پاکستان؛ گیر ماندن هزاران نفر در آن‌سوی گذرگاه‌های تورخم و چمن

© AFP 2023 / Wakil KohsarАфганские беженцы прибывают на грузовиках из Пакистана на афгано-пакистанскую границу Торхам в провинции Нангархар
Афганские беженцы прибывают на грузовиках из Пакистана на афгано-пакистанскую границу Торхам в провинции Нангархар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
سفارت گروه طالبان در اسلام‌آباد می‌گوید، که مهاجران و پناهجویان افغانستان برای بیرون شدن از پاکستان از طریق گذرگاه‌های تورخم و چمن با مشکلات جدی روبرو هستند و هزاران نفر در آن‌سوی این گذرگاه‌ها گیر مانده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، این سفارت گروه طالبان در پاکستان پس از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس نوشته است، که "به‌شدت نگران چالش‌های ناشی از اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان است".
در اعلامیه‌ی این سفارت آمده است: "امکانات محدود، جست‌وجوی طولانی افراد و موتر‌ها، ناکافی‌بودن پرسنل برای ثبت پناه‌جویان، ضعف سیستم و مشکلاتی از این قبیل، رفت‌و‌آمد مردم را مختل کرده و به‌ همین دلیل هزاران پناه‌جوی افغانستان در این دو مسیر در سمت پاکستان گیر مانده‌اند".
سفارت طالبان در اسلام‌آباد همچنین گفته است، که تا اکنون در مورد انتقال دارایی‌های نقدی و غیرنقدی مهاجران و پناه‌جویان افغانستان از پاکستان سیاست واضح وجود ندارد.
Сотрудники афганской полиции на афгано-пакистанской границе в Спин Болдаке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
امریکا از پاکستان خواست تا همکاران افغان این کشور را اخراج نکند
این سفارت افزوده است، که در نتیجه‌ی سیاست‌های اعلامی پاکستان در مورد انتقال دارایی‌های پناهجویان "مافیایی در پاکستان ایجاد شده است که از پناه‌جویان افغانستان اخاذی می‌کند و به بهانه‌های مختلف آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد".
پیش از این سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ی موقت پاکستان گفته بود که هر خانواده تنها حق دارد ۵۰ هزار روپیه‌ی پاکستانی از این کشور با خود ببرد.
سفارت طالبان در اسلام‌آباد همچنین از آزار و اذیت‌ مهاجران و پناهجویان دارای اسناد قانونی افغانستان از سوی پولیس پاکستان خبر داده است.
این سفارت گفته است: "پولیس پاکستان مهاجران قانونی را به بهانه‌های مختلف دستگیر و مدارک آنان را ضبط می‌کند".
سفارت طالبان همچنین گفته است، که پاکستان حساب‌های بانکی مهاجران دارای اسناد اقامت قانونی را مسدود کرده و به صاحب‌خانه‌ها دستور داده است که حتا به آن عده از شهروندان افغانستان که اسناد قانونی دارند، خانه به کرایه ندهند‌.
این سفارت خواسته است، که اخراج اجباری و آزار و اذیت‌ پناه‌جویان را "هرچه سریع‌تر" متوقف کند تا مردم به میل خود از این کشور خارج شوند‌.
مهلت پاکستان برای بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناهجوی "غیرقانونی" اهل افغانستان برای ترک آن کشور، امروز به پایان رسید، اما مقام‌های آن کشور آن را یک روز دیگر تمدید کردند.
با وجود این، گزارش‌های بیشماری از بازداشت مهاجران و پناه‌جویان در شهرهای مختلف پاکستان و اخراج آن‌ها منتشر شده است.
رسانه‌‌ی پاکستانی جیونیوز صبح امروز گزارش داد که پولیس پناه‌جویان را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرها بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل می‌کند تا از آن‌جا به کشورشان اخراج شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала