پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما بدون کلاهک از سوی امریکا

© AP Photo / U.S. Air Force / Staff Sgt. J.T. ArmstrongПуск американской межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III
Пуск американской межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد: ایالات متحده موشک Minuteman III ICBM را بدون کلاهک در روز چهارشنبه به فضا پرتاب خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: ارتش امریکا روز چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III بدون کلاهک را آزمایش خواهد کرد.
Пуск американской межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
آزمایش پرتاب موشک بالستیک سنتینل از سوی امریکا
وی در یک نشست خبری گفت: فردا یک موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III بدون کلاهک از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب آزمایشی از پیش برنامه ریزی شده انجام خواهد شد".
یادآوری می کنیم، که (LGM-30G Minuteman III) یک موشک بالستیک قاره پیما امریکایی از خانواده Minuteman است. این موشک از سال 1970 در نیروی هوایی ایالات متحده در خدمت بوده است و از سال 2023 تنها ICBM مبتنی بر سیلو در خدمات ایالات متحده است. نزدیکترین آنالوگ آن موشک بالستیک سبک شوروی RS-12M به عنوان بخشی از پرتابگر خودکار توپول است. از سال 2008، ایالات متحده دارای 450 موشک Minuteman III با 550 کلاهک هسته ای بود. 150 فروند ICBM در معادن در پایگاه هوایی Malmstrom (مونتانا) که به نام نامگذاری شده بود، در حال انجام وظیفه رزمی بودند. فرانسیس وارن (وایومینگ) و پایگاه نیروی هوایی مینوت (داکوتای شمالی). موشک‌ها مرتباً مدرن‌سازی می‌شوند، بنابراین از سال 2007 تا 2012، کلاهک‌های Mk.12A با Mk.21 (با ICBM‌های نوع MX) ، سیستم‌های هدایت و کنترل و نیروگاه‌ها جایگزین شدند. از سال 2022، 400 واحد Minuteman III در نیروی هوایی ایالات متحده در خدمت هستند و نسخه های ارتقا یافته آن به طور منظم آزمایش می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала