Люди перевозят провизию в Газе - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادها از بیست و پنجمین روز جنگ اسرائیل و فلسطین + ویدیو و نگارها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:41 31.10.2023
حماس: اسرائیل نتوانسته گروگانی آزاد کند
گردان "القسام" با رد ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر آزادسازی یک گروگان از دست حماس تاکید کرده است، که نظامیان اسرائیلی که نتوانسته اند هیچ گروگانی را آزاد نمایند.
23:15 31.10.2023
امریکا در حال بررسی امکان برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه است
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه گفت، که ایالات متحده از طریق شرکای خود در خاورمیانه در حال بررسی امکان برقراری آتش بس بشردوستانه بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس است.
کربی در جریان یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: "ما به تعامل با شرکای خود در منطقه، از جمله آن‌هایی که با حماس تماس مستقیم دارند، ادامه می‌دهیم تا بفهمیم آیا می‌توان به این نتیجه دست یافت یا خیر".
وی در عین حال ابراز اطمینان کرد، که آتش بس های بشردوستانه تنها در صورتی مفید خواهد بود که نیاز آنها توسط هر دو طرف درگیری حمایت شود.
22:58 31.10.2023
یک نماینده ارتش اسرائیل تایید کرد، که اسرائیل به کمپ آوارگان جبالیه حمله کرده است و مرگ غیرنظامیان را "تراداژی جنگ" توصیف کرد.
ریچارد هخت، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) تایید کرد، که اسرائیل در تلاش برای از بین بردن یکی از فرماندهان حماس به اردوگاه آوارگان جبلیه حمله کرد و او مرگ غیرنظامیان را به "تراژدی جنگ" نسبت داد.
پیشتر وزارت داخله غزه اعلام کرده بود، که در حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبلیه در نوار غزه دست کم 400 نفر کشته یا زخمی شدند.
این وزارت افزود، که قربانیان شامل تعداد زیادی زن و کودک هستند.
سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه به سی ان ان گفت، که حمله هوایی به اردوگاه آوارگان جبلیه در نوار غزه یک فرمانده حماس را که "پشت غیرنظامیان پنهان شده بود" هدف قرار داد.
هخت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره غیرنظامیانی که قربانی این حمله هوایی شدند، گفت: "این یک تراژدی جنگ است".
22:55 31.10.2023
22:54 31.10.2023
22:50 31.10.2023
دو کودک فرانسوی در نوار غزه جان باختند
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: دو کودک فرانسوی در نوار غزه جان خود را از دست دادند.
در متن این بیانیه آمده است: "فرانسه با اندوه از مرگ دو کودک فرانسوی و زخمی شدن یک کودک دیگر که به همراه مادرشان در شمال نوار غزه بودند مطلع شد".
22:48 31.10.2023
کاخ سفید: ایالات متحده، از طریق شرکای خود در خاورمیانه، در حال همکاری با حماس در مورد امکان برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه است.
22:48 31.10.2023
کاخ سفید: آتش بس بشردوستانه در غزه با پشتیبانی از هر دو طرف درگیری فلسطین و اسرائیل سودمند خواهد بود.
22:46 31.10.2023
کاخ سفید تشخیص داد، که غیرنظامیان در اعتصابات اسرائیل در غزه جان خود را از دست می دهند: این یک تراژدی است، اما اسرائیل تلاش می کند تا تعداد قربانیان را به حداقل برساند.
22:45 31.10.2023
سوپرمارکت های اسرائیل پس از اظهارات اردوغان واردات از ترکیه را متوقف کردند
به گزارش روزنامه هاآرتص، پس از سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره جنبش حماس و تشدید درگیری بین فلسطین و اسرائیل، سوپرمارکت های زنجیره ای در اسرائیل واردات محصولات از ترکیه را متوقف کردند.
22:38 31.10.2023
امریکا 300 نیروی اضافی به خاورمیانه می فرستد
سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه گفت، که ایالات متحده تصمیم گرفته است 300 نیروی اضافی را به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی (CENTCOM) در خاورمیانه بفرستد.
پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در جریان این نشست گفت: "من آماده هستم تا تصمیم خود را برای فرستادن 300 نیروی اضافی به منطقه زیر مسئولیت سنتکام از پایگاه های ما در قاره امریکا اعلام کنم".
به گفته وی، نیروهای امریکایی اضافی در خاورمیانه به نیروهای مستقر در منطقه برای خنثی کردن مهمات انفجاری، حفظ ارتباطات و همچنین انواع دیگر پشتیبانی کمک خواهند کرد.
رایدر در عین حال تاکید کرد، که 300 سرباز ارتش امریکا که به خاورمیانه فرستاده می شوند، قرار نیست در عملیات های جنگی در اسرائیل شرکت کنند.
22:36 31.10.2023
ارتش اسرائیل از کشتن فرمانده یکی از گردان های حماس خبر داد
ارتش رژیم صهیونیستی از کشتن فرمانده یکی از گردان های جنبش حماس فلسطین خبر داد.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی دفاعی اسرائیل، ابراهیم بیاری، فرمانده یک گردان حماس را کشتند".
خاطرنشان می شود، که او یکی از سازمان دهندگان حمله به اسرائیل در 7 اکتوبر بود.
ارتش اسرائیل همچنین گفت، که "شماری زیادی" از جنگجویان حماس را که با فرمانده گردان بودند، کشته است. این حمله زیرساخت های این گردان را هدف قرار داد که "کنترل ساختمان های غیرنظامی" را در نوار غزه ایجاد کرد.
22:13 31.10.2023
حماس: شماری زیادی از نظامیان اسرائیلی در درگیری ها در غزه کشته و زخمی شده اند
گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، که شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی در درگیری های روز گذشته در نوار غزه کشته و زخمی شده اند.
تانک ها روز دوشنبه در حال نزدیک شدن به شهر غزه مشاهده شدند و نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند، که به گسترش عملیات زمینی خود در منطقه زیر محاصره فلسطین ادامه می دهد.
ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام، در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی عربی پخش شد، گفت: "جنگجویان ما شماری زیادی از سربازان دشمن را کشته و زخمی کردند".
22:03 31.10.2023
شاخه نظامی حماس: در روزهای آینده شماری از گروگان های خارجی را آزاد خواهد کرد.
گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، که در روزهای آینده شماری از گروگان های خارجی در نوار غزه را آزاد خواهند کرد.
ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام، در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی عربی پخش شد، گفت: "ما به میانجی ها گفتیم که در روزهای آینده شماری از خارجی ها را آزاد خواهیم کرد".
21:51 31.10.2023
مدیر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در اعتراض به عملیات اسرائیل در غزه کناره گیری کرد- آن را "نسل کشی" خواند و از سازمان ملل به دلیل شکست جامعه بین المللی انتقاد کرد.
21:47 31.10.2023
تلویزیون مصر با پیوند به منابع: ایستگاه بازرسی رفح برای پذیرایی از زخمیان فلسطینی بخش غزه روز چهارشنبه باز می‌شود.
شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، که ایست بازرسی رفح واقع در مرز مصر و نوار غزه روز چهارشنبه برای پذیرایی از زخمیان فلسطینی از نوار غزه گشایش می شود.
این منابع گفتند: گذرگاه زمینی رفح فردا برای پذیرایی از زخمیان و زخمیان فلسطینی باز می شود.
اولین کاروان کمک های بشردوستانه در 21 اکتوبر از مصر به غزه رسید.
21:46 31.10.2023
پاسخ سازمان ملل درباره طرح اسرائیل: ما مخالف جابجایی اجباری مردم هستیم
استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره اخبار مربوط به وجود طرح اسرائیل برای اسکان مجدد 2.3 میلیون نفر از ساکنان نوار غزه گفت: سازمان ملل با انتقال اجباری اجباری مردم مخالف است.
دوجاریک گفت: "ما آشکارا با انتقال اجباری دسته جمعی مردم مخالفیم".
پیشتر آسوشیتدپرس گزارش داده بود که مقامات اسرائیلی وجود یک طرح اطلاعاتی برای اسکان مجدد 2.3 میلیون نفر از ساکنان نوار غزه در مصر در شبه جزیره سینا را تایید کردند.
21:44 31.10.2023
بلینکن: برخی از کمک های بشردوستانه ارسال شده به غزه به ناچار به دست حماس می رسد.
انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز سه‌شنبه گفت: مقام های امریکایی مطمئن هستند که بخشی از کمک‌های بشردوستانه ارسال شده به نوار غزه به ناچار به دست جنبش حماس فلسطینی می‌رسد، اما بخش عمده آن همچنان به جمعیت غیرنظامی خواهد رسید.
بلینکن هنگام سخنرانی در برابر کمیته تخصیص سنای ایالات متحده گفت: "آیا می توانم در این کمیته به شما قول بدهم که تحویل (کمک) به دریافت کنندگان اعلام شده 100% محقق خواهد شد؟ نه، به ناچار نشتی وجود خواهد داشت. تا به امروز ما این را ندیده‌ایم، اما معتقدم باید این احتمال را پیش‌بینی کنیم. در همین حال، اکثریت قریب به اتفاق کمک ها به غیرنظامیانی می رسد که به آن نیاز دارند".
21:41 31.10.2023
رئیس جمهور ترکیه گفت: اسرائیل با پشتیبانی امریکا به مدت 25 روز مرتکب جنایت در برابر بشریت می شود
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، که رهبری اسرائیل با پشتیبانی غرب و امریکا به مدت 25 روز است که مرتکب جنایت در رابر بشریت شده است.
اردوغان پس از نشست کابینه در سخنرانی خود خطاب به ملت گفت: با پشتیبانی بی قید و شرط اروپا و امریکا، دولت اسرائیل 25 روز است که در برابر چشم همه ای جهان مرتکب جنایت در برابر بشریت شده است.
به گفته وی، کشورهای غربی به ویژه کشورهای اروپایی بار دیگر در آزمون انسانیت در غزه شکست خورده اند.
رهبر ترکیه گفت: "ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مسئولان جنایت های جنگی در غزه در برابر قانون محاکمه شوند".
21:23 31.10.2023
شاخه نظامی حماس اعلام کرد، که برای دومین بار در یک روز تل آویو را گلوله باران کرد.
گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین اعلام کرد، که برای دومین بار در یک روز تل آویو را گلوله باران کردند.
شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "گردان‌های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان صهیونیست‌ها (اسرائیل) بار دیگر تل‌آویو را گلوله باران کردند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала