اخراج بیش از ده هزار پناهجویان افغان از پاکستان

© T Bتورخم
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
عضو شوید
در پی تصمیم پاکستان برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، هزاران افغان راهی مرز می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از 10 هزار افغان مقیم پاکستان پس از تصمیم مقامات پاکستانی مبنی بر اخراج بیش از یک میلیون اتباع خارجی مقیم پاکستان به طور غیرقانونی به سمت مرز با افغانستان حرکت کردند که این اقدام عمدتاً مربوط به مهاجران از افغانستان میباشد.
پیش از این، خبرگزاری"ای‌پی‌پی" گزارش داده بود که دولت تصمیم گرفته است 1.1 میلیون خارجی را که به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می کنند، به دلیل مشارکت در تسهیل تروریست ها و سایر فعالیت های غیرقانونی، اخراج کند. مقامات پاکستانی از مهاجران غیرقانونی خواسته اند که داوطلبانه تا اول نوامبر این کشور را ترک کنند. این اقدامات عمدتاً بر مردم افغانستان تأثیر می گذارد، زیرا 700 هزار افغان مدارک خود را برای اقامت در پاکستان تمدید نکرده اند. رهبران طالبان در افغانستان این تصمیم را محکوم کردند و از پاکستان خواستند تا در مورد آن تجدید نظر کند.
ارشاد مهمند، یک مقام ارشد پاکستانی به این خبرگزاری گفت: "هزاران پناهجوی افغان در موترها، نیمه تریلرها و باربری ها در صف گذرگاه مرزی تورخم منتظرند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است… بیش از 10000 پناهجو از صبح جمع شده اند."
Афганские беженцы сидят под грузовиком по прибытии из Пакистана на афгано-пакистанской границе Торхам в провинции Нангархар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
چندرسانه ای
اخراج اجباری افغان‌ها از پاکستان
خاطرنشان می شود که به گفته مقامات، "هزاران" افغان دیگر در ایست بازرسی چمن جنوبی در ولایت بلوچستان منتظر هستند.
در اوایل ماه جاری، حکومت پاکستان به همه مهاجران فاقد مدارک قانونی اقامت از جمله شهروندان افغان مهلتی را تعیین کرد که بر اساس آن باید همه آن‌ها قبل از 31 ماه اکتبر این کشور را ترک کنند.
تلویزیون جیو نیز در صفحه اینترنتی اش نوشته است که حکومت پاکستان به 1.7 میلیون مهاجر افغان دستور داده تا این کشور را ترک کنند.
پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در اگست 2021، هزاران افغان که در معرض آزار و اذیت قرار داشتند، برای فرار از طالبان به پاکستان پناه بردند. خبرنگاران، فعالان حقوق بشر، حقوق دانان و سایرین بارها اعتراضاتی را در اسلام آباد به راه انداخته و خواهان انتقال به کشورهای امن سومی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала