پاکستان 77 تبعه افغانستان را با وجود داشتن اسناد قانونی اخراج کرد

© AP Photo / K.M. ChaudaryПолиция задерживает сторонника бывшего премьер-министра Пакистана Имрана Хана, Пакистан
Полиция задерживает сторонника бывшего премьер-министра Пакистана Имрана Хана, Пакистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
عضو شوید
پیشاور: به گفته منابع در گذرگاه مرزی تورخم، پاکستان 77 پناهجوی "قانونی" افغان را اخراج کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری داون پناهجویان افغان که از مناطق مختلف پنجاب دستگیر شده بودند، صبح روز پنج شنبه علیرغم اینکه به طور قانونی در پاکستان اقامت داشتند و دارای کارت گواهی ثبت نام دولت پاکستان (PoR) بودند، از طریق گذرگاه مرزی تورخم به افغانستان اخراج شدند.
آنها گفتند که در مجموع 93 نفر توسط پولیس در پنجاب دستگیر شدند، اما بعدا معلوم شد که 16 نفر از آنها تبعه پاکستان هستند. آنها افزودند که اتباع پاکستانی آزاد و 77 پناهجوی افغان اخراج شدند.
"همه آنها چهارشنبه شب به تورخم منتقل شدند، اما از آنجایی که دروازه ها بسته بود، امکان اخراج آنها وجود نداشت. منابع به نشریه داون گفتند که از مقامات افغان خواسته شد که دروازه ها را باز کنند، اما این درخواست رد شد و دروازه بسته ماند. آنها افزودند که برخی از مقامات با پرسنل آژانس تحقیقات فدرال برای اخراج اتباع ثبت نام شده افغان گفتگو کردند.
بعداً معلوم شد که 16 نفر از 93 نفر دستگیر شده توسط پولیس پنجاب پاکستانی هستند.
Флаг Организации Объединенных Наций - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
سازمان ملل به دلیل خطرات بالقوه، خواستار توقف اخراج مهاجران از پاکستان شد
منابع در پاسخ به این سوال که آیا 77 شهروند افغانی که دارای اسناد اقامت قانونی هستند،در فعالیت مجرمانه دخیل بوده و به دستور دادگاه اخراج می شوند؟ گفتند که هیچ چیزی علیه پناهندگان افغان مقیم قانونی وجود ندارد.
از سوی دیگر، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) چندین شکایت از پناهجویان مستند افغان علیه پولیس به اتهام آزار و اذیت آنها دریافت کرده است.
قیصر افریدی، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مورد این ظن به داون گفت: "بله، ما از مناطق مختلف کشور شکایت هایی دریافت کرده ایم و موضوع را با مقامات مربوطه در میان گذاشته ایم. وی افزود که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از سوی دولت تضمین شده است که هیچ اقدامی علیه دارندگان کارت PoR صورت نخواهد گرفت.
آقای افریدی گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به شدت نگران گزارش های مربوط به بازداشت و دستگیری اتباع "مستند" افغان است. UNHCR از مقامات می خواهد تا اتباع افغان دستگیر شده را در اسرع وقت آزاد کنند." وی افزود که توصیه هایی برای تمدید کارت های PoR توسط وزارت ایالات و مناطق مرزی به کابینه فدرال ارائه شد و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امیدوار است که دولت این تمدید را تایید کند.
سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از رهایی 150افغان از زندان پاکستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
وزیر خارجه پاکستان: بیرون کردن مهاجران غیرقانونی یک "تصمیم قاطع" است
بر اساس اسناد رسمی، این کشور بیش از 0.7 میلیون مهاجر غیرقانونی افغان دارد که بیش از 0.3 میلیون نفر از آنها در خیبر پختونخوا زندگی می کنند. در ماه مارچ سال 2023 تعداد مهاجران افغان در کشور به 1.503 میلیون نفر رسید.
اسناد نشان می دهد که حدود 0.345 میلیون مهاجر افغان در 43 کمپ در سراسر این ولایت زندگی می کنند. بیش از 0.69 میلیون پناهجوی افغان کارت شهروندی افغان دارند در حالی که بیش از یک میلیون کارت PoR دارند.
مقامات کمیساریای امور پناهندگان افغانستان می گویند که بیش از 1.5 میلیون تبعه افغان پس از ماه اگست 2021 زمانی که طالبان* کابل کابل را تصرف کردند، وارد پاکستان شدند. آنها گفتند که تقریباً نیمی از این افغان‌ها برای اسکان مجدد در اروپا، ایالات متحده و سایر کشورها در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت نام کرده‌اند، در حالی که بقیه بدون مدرک باقی مانده‌اند.
اسناد رسمی نشان می دهد که خیبر پختونخوا حدود 0.7 میلیون پناهنده ثبت شده افغان را در خود جای داده است که 0.35 میلیون آنها در مناطق شهری و 0.345 میلیون در کمپ ها هستند.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала