نشست صلح شرق نزدیک در اسپانیا

© AP Photo / Brittainy NewmanГлава внешнеполитического ведомства Европейского союза Жозеп Боррелл выступает перед прессой в Нью-Йорке
Глава внешнеполитического ведомства Европейского союза Жозеп Боррелл выступает перед прессой в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
عضو شوید
بورل رئیس دیپلماسی اروپایی از ایدالوژی نشست صلح شرق نزدیک در اسپانیا حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل ابراز امیدواری کرد که اسپانیا میتواند میزبان کنفرانس صلح بین‌المللی آینده باشد که در آن طرفین تلاش خواهند کرد راهی برای خروج از تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بیابند. به گفته وی، این اجلاس باید هر چه سریعتر برگزار شود.

بورل موافقت کرد که درگیری کنونی جامعه بین‌المللی را مجبور به تعهد سیاسی برای تحقق راه‌ حل دو کشوری [فلسطین مستقل در کنار اسرائیل] می‌کند. وی افزود که 30 سال پس از توافقات اسلو، برای حل این موضوع کم یا هیچ کاری انجام نشده است.

پیشنهاد برگزاری این اجلاس در اسپانیا توسط پدرو سانچز، صدراعظم پادشاهی در 26 اکتوبر مطرح شد. همانطور که بورل خاطرنشان کرد، او از این پیشنهاد حمایت می کند، زیرا اسپانیا میزبان نشستی بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها در سال 1991 بود.
Стоп-кадр из видео с израильскими заложниками, опубликованного ХАМАС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
حماس ویدیویی اسیران اسرائیل را نشر نموده نتانیاهو را متهم به فاجعه کرد
حماس در 7 اکتوبر چندین هزار راکت به سمت اسرائیل انداخت کرد و آغاز عملیات سیل الاقصی را اعلام کرد. هزاران شبه نظامی به خاک اسرائیل حمله کردند و ده ها تجهیزات نظامی و بیش از صد گروگان را به دست گرفتند. در این زمینه بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل اعلام کرد که این کشور در وضعیت جنگی قرار دارد.
عملیات پاسخ نیروهای دفاعی اسرائیل "شمشیرهای آهنین" نام داشت که یکی از اهداف آن انهدام حماس بود. قوای هوایی اسرائیل به صدها هدف شبه نظامیان در نوار غزه حمله کرد و شورای امنیت ملی این کشور تصمیم گرفت که آب، غذا، کالا، برق و سوخت را به این منطقه قطع کند. در 13 اکتوبر، اسرائیل به سازمان ملل اعلام کرد که 1.1 میلیون فلسطینی باید قبل از عملیات زمینی به جنوب غزه تخلیه شوند.
پیش از این، اتحادیه اروپا با مشارکت حماس در کنفرانس آینده در مورد مناقشه در خاورمیانه مخالف بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала