عنقریب مهاجران مجبور به اخراج از پاکستان خواهند شد

© Photo / @Social mediaتطاهرات در مرز افغانستان پاکستان در مخالفت با تصمیمات پاکستان برای تردد
تطاهرات در مرز افغانستان پاکستان در مخالفت با تصمیمات پاکستان برای تردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد، طرح بازگرداندن اتباع خارجی مقیم پاکستان به طور غیرقانونی که قرار است از اول نوامبر اجرایی شود، مطابق با موازین بین المللی قابل اجرا است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، APP گزارش داده بود که دولت تصمیم گرفته است 1.1 میلیون خارجی را که به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می کنند، به دلیل مشارکت در تسهیل تروریست ها و سایر فعالیت های غیرقانونی، اخراج کند. مقامات پاکستانی از مهاجران غیرقانونی خواسته اند که داوطلبانه تا اول نوامبر این کشور را ترک کنند. این اقدامات عمدتاً بر مردم افغانستان تأثیر می گذارد، زیرا 700 هزار افغان مدارک خود را برای اقامت در پاکستان تمدید نکرده اند. رهبران طالبان در افغانستان (جنبش طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) این تصمیم را محکوم کردند و از پاکستان خواستند در آن تجدید نظر کند.
سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از رهایی 150افغان از زندان پاکستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
وزیر خارجه پاکستان: بیرون کردن مهاجران غیرقانونی یک "تصمیم قاطع" است
این تصمیم از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز مورد انتقاد قرار گرفت و از دولت پاکستان خواست تا "بازگشت اجباری اتباع افغانستان را قبل از اینکه خیلی دیر شود برای جلوگیری از یک فاجعه حقوق بشری متوقف کند".
ما بیانیه مطبوعاتی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را بررسی کرده ایم. طرح بازگرداندن اتباع بیگانه غیرقانونی در مورد همه بیگانگان غیرقانونی مقیم پاکستان صرف نظر از ملیت و کشور مبدا اعمال می شود و این تصمیم اتخاذ شده است.
وزارت امور خارجه کشور ما خاطرنشان کرد که مطابق با قوانین داخلی پاکستان و مطابق نورم ها و اصول قابل اجرا بین المللی است.
در این بیانیه آمده است که "جامعه بین‌المللی باید تلاش‌ های جمعی را برای حل و فصل شرایط طولانی پناهندگان با ترویج راه‌ های حل‌ طویل المدت را به عنوان اولویت تشدید کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала