شولز پس از مرگ یک زن آلمانی در اسارت، حماس را محکوم کرد

© AP Photo / Markus SchreiberКанцлер Германии Олаф Шольц
Канцлер Германии Олаф Шольц - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
عضو شوید
اولاف شولز، صدراعظم آلمان به تلویزیون ولت گفت که مرگ شانی لوک، شهروند آلمانی در اسارت جنبش فلسطینی حماس، بربریت آن را ثابت می کند و افزود که جنبش اسلام گرا باید مسئولیت این امر را بپذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این روز دوشنبه، مادر زن آلمانی شانی لوک ربوده شده در اسرائیل که تصاویرش در سراسر جهان پخش شد، از مرگ دخترش خبر داد. مرگ او بعداً توسط رئیس جمهور آیزاک هرتزوگ طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمانی ولت تأیید شد. به گفته رئیس جمهور، این دختر سر بریده شده است.
شولز گفت: "این وحشیگری پشت حمله حماس را نشان می دهد. بنابراین، آن باید پاسخگو باشد."
ماجرای شانی لوک 22 ساله پس از آن که مادرش او را در ویدیوی که حماس بر اساس خالکوبی اش منتشر کرده بود شناخت و یک پیام ویدئویی ضبط نمود که توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد. در این ضبط‌ شده، جنگجویان حماس دختری را در حالی که پاهایش به‌طور غیرطبیعی پیچ خورده است، در صندوق عقب وانت دراز کشیده است.
گزارش شده است که پس از آن در شفاخانه در نوار غزه تحت مراقبت های داکتران قرار گرفت. مادر شانی در یک پیام ویدئویی از مقامات آلمانی درخواست کرد که "در مورد مسئولیت بحث نکنند"، بلکه "دختر را از نوار غزه بیرون بیاورند و به خانه بازگردانند."
شانی لوک دارای تابعیت آلمانی و اسرائیلی است و چندین بار با پدربزرگ و مادربزرگ خود در راونسبورگ (بادن-وورتمبرگ) ملاقات کرده است. مادرش که یک کاتولیک بود ، بعداً به یهودیت گروید، به اسرائیل مهاجرت کرد. پدر وی اسرائیلی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала