حکایت های دردناک سرطبیب شفاخانه غزه

© AFP 2023 / Bashar Talebحمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2023
عضو شوید
سرطبیب شفاخانه سرطان غزه، جزئیاتی از وضعیت فعلی شفاخانه را درست در پس زمینه حملات اسرائیل به اسپوتنیک عربی حکایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شفاخانه دوستی ترکیه واقع در جنوب شهر غزه مورد حمله هوایی قوای اسرائیل (IDF) قرار گرفت. این تنها شفاخانه در نوار غزه برای معالجه مریضان سرطان است. درست در حین گفتگو صدای تیراندازی و انفجار شنیده شد.

صبحی ساکیک سرطبیب شفاخانه تایید کرد که "بمباران اسرائیل از عصر دیروز در مناطق اطراف شفاخانه و در تمام نقاط شهر ادامه دارد و باعث شد ترکش و اشیاء خارجی به داخل کشور پرواز کند. برخوردها به گونه ای احساس می شد که در داخل شفاخانه بوده است."

بمباران مناطق نزدیک شفاخانه آسیب جدی به اتاق‌های مریضان وارد کرد: سقف اتاق‌ها ریزش کرد، شیشه‌های پنجره بیرون زد و قاب‌های چوبی پنجره‌ها و درها روی مریضان افتاد. تقریباً تمام اتاق‌های مریضان آسیب دیدند.
انفجارها همچنین به شبکه‌های ارتباطی آسیب رساندند. شفاخانه کار می کند و همچنین مخازن آب و اتاق های ترانسفورماتور آسیب دیدند و در نتیجه آب در سراسر راهروها و بخش ها ریخته شد و مریضان را مجبور به فرار وحشت زده کرد. مریضان در حالت ترس شدید هستند.
Мужчина идет с матрасами среди разрушений в лагере беженцев Джабалия в секторе Газа, 11 октября 2023 года, после ночных израильских авиаударов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
شفاخانه قدس با 12 هزار پناهنده مورد حمله اسرائیل قرار گرفت
تعداد مریضان ثبت نام شده و ویزیت شده توسط این شفاخانه در ماه های اخیر بیش از 10 هزار مریض است و فعلاً حدود 150 مریض در داخل شفاخانه و 600 تا 700 نفر دیگر شامل تیم های طبی، پرستاران و کادر معالجه، همراهان ویزیت کننده و خانواده ها هستند. کارمندان ورود و خروج از شفاخانه در زمان اعتصاب خطرناک است، نمی توانند خارج شوند".
رئیس مجلس با ارسال پیامی به روسیه و جهان گفت: "وضعیت بسیار خطرناک است، جهان باید برای توقف این جنگ بی‌مورد مداخله کند، کشتار مریضان و تخریب شفاخانه‌ها متوقف شود، حمله به شفاخانه‌ها توسط قوانین بین‌المللی ممنوع است. " رئیس مجلس افزود: رفع نیاز شفاخانه ها به ویژه نیاز به سوخت برای استفاده از جنراتورهای بومی، تامین برق برای کار تجهیزات طبی و دستگاه های اکسیجن برای نجات و پایش مریضان ضروری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала