ریاض درباره پیامدهای حمله اسرائیل به غزه به امریکا هشدار داد

© AP Photo / Hatem MoussaЗдания, пострадавшие в результате израильского авиаудара в Джабалии, сектор Газа
Здания, пострадавшие в результате израильского авиаудара в Джабалии, сектор Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
رسانه ها: ریاض به امریکا هشدار داد که حمله اسرائیل به غزه یک فاجعه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه روزنامه امریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت، ایالات متحده در تماس با عربستان سعودی در روزهای اخیر هشداری دریافت کرده است که عملیات نظامی زمینی در نوار غزه می تواند "عواقب فاجعه بار" برای کل خاورمیانه به دنبال داشته باشد.
به نوشته این نشریه، ریاض با مداخله نظامی اسرائیل در غزه مخالف است و این موضوع را طی تماس های اخیر به واشنگتن اعلام کرده است. ما قبل از هر چیز در مورد مذاکراتی صحبت می کنیم که در چارچوب سفر هفته گذشته هیئتی از نمایندگان کنگره امریکا به پایتخت عربستان سعودی انجام شد. سپس یک گروه 10 نفره از سناتورها با شاهزاده محمد بن سلمان که این روزنامه او را "حاکم واقعی" پادشاهی خاورمیانه می خواند، ملاقات کردند.
سناتور ریچارد بلومنتال که به عنوان بخشی از هیئتی متشکل از قانونگذاران امریکایی به ریاض سفر کرده است، به نیویورک تایمز گفت: "رهبری عربستان ابراز امیدواری کرده است که بتوان از عملیات زمینی به دلایل حفظ ثبات و همچنین به دلیل تلفات جانی جلوگیری کرد." به گفته وی، طرف سعودی هشدار داد که حمله اسرائیل به غزه یک رویداد "بسیار مضر" خواهد بود که پیامدهایی برای کل منطقه خواهد داشت.
Израильские боевые танки Меркава, Израиль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
مانورهای زمینی اسرائیل در نوار غزه آغاز شد
به نوشته این روزنامه، در میان این گفتگوها، واشنگتن از اسرائیل خواسته است تا آغاز تهاجم خود به نوار غزه را به تعویق بیندازد. به گفته منابع، این تقاضا به دلایل متعددی داشته از جمله برای به دست آوردن زمان بیشتر برای مذاکرات در مورد آزادی گروگان های اسیر شده توسط جنبش حماس، از دیگر دلایل ذکر شده می‌توان به نیاز به ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان غزه و اجرای دقیق‌تر طرح تهاجم زمینی اسرائیل اشاره کرد.
نیویورک تایمز می‌نویسد: "نشانه‌هایی نیز وجود دارد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای انجام تهاجم مردد است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала