ایران مانور جنگی "اقتدار 1402" را برگزار کرد + عکس

© Photo / IRNAرزمایش اقتدار ۱۴۰۲
رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فارس، رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش از صبح امروز (جمعه، ۵ عقرب) با شرکت یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش آغاز شد.
ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است.
نیروی زمینی ارتش طی سال‌های اخیر از ایجاد ۴ ویژگی دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات خود خبر داده بود و قرار است در این رزمایش ۴ ویژگی مذکور در مراحل مختلف رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا مورد ارزیابی قرار بگیرد.
در مرحله نخست این رزمایش، انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق اجرا خواهد شد.
در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار یگان های نیروی زمینی ارتش قرار دارد.
در مرحله سوم و چهارم این رزمایش نیز هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار داده و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل اجرا خواهد شد‌‌.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала