کاهش تحویل مهمات اروپا به اوکراین

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2023
عضو شوید
اتحادیه اروپا از برنامه خود برای ارسال یک میلیون مرمی توپخانه به اوکراین تا مارچ 2024 عقب مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از برنامه خود برای ارسال یک میلیون مرمی توپ به اوکراین تا ماه مارچ 2024 عقب مانده است و این برنامه تقریباً به میزان 30 فیصد محقق شده است.
پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود که مطمئن است اتحادیه اروپا مهمات وعده داده شده را تا فبروری 2024 به اوکراین تحویل خواهد داد.
بلومبرگ می‌نویسد که قرار بود این مهمات در یک دوره 12 ماهه ارائه شود، اما فعلاً حاضر بیش از نیمی از این مدت سپری شده است و این طرح تنها 30 فیصد محقق گردیده است.
خاطرنشان می‌شود که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از بخش سیاست خارجی این اتحادیه خواسته‌اند تا مهلت مذکور را تمدید کند.
Украинские военные с гаубицей M777. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
کی‌یف: مهمات جهان تمام شده است
چندی پیش، وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در سطح سیاسی بر سر طرحی که تامین 1 میلیون مهمات به اوکراین تا مارس 2024 و همچنین خرید و تولید مشترک برای تکمیل ذخایر خود و ادامه تحویل مهمات به اوکراین در میان مدت را فراهم می‌کند، توافق کردند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала