مایک جانسون جمهوری خواه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان امریکا انتخاب شد

© Fotolia / PozdeevvsЗдание Капитолия в Вашингтоне, США
Здание Капитолия в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2023
عضو شوید
مجلس نمایندگان امریکا در چهارمین تلاش خود یک جمهوری خواه را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان گزارش داد، که مجلس نمایندگان امریکا در چهارمین تلاش خود یک رئیس را انتخاب کرد؛ ریاست به مایک جانسون جمهوری خواه رسید.
این خبرگزاری خاطرنشان می شود، که این سیاستمدار تاکنون 220 رای دریافت کرده است. اکنون انتخابات ادامه دارد.
نماینده مجلس سنای افغانستان: امریکا در افغانستان با تروریست ها برخورد دوگانه دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2017
نماینده مجلس سنای افغانستان: امریکا در افغانستان با تروریست ها برخورد دوگانه دارد
جانسون، 51 ساله، چهارمین دوره خود را به عنوان نماینده ایالت لوئیزیانا در مجلس سفلی کنگره سپری می کند. او یکی از پشتیبانان دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا به شمار می آید. جانسون پیش از ورود به سیاست، نزدیک به 20 سال کارهای در پیوند به قانون اساسی را انجام می داد.
در عین حال، نماینده کنگره در میان اعضای حزب طرفدار اوکراین شهرت بسیار ضعیفی دارد. در رتبه بندی قانونگذاران امریکایی که توسط گروه محافظه کار جمهوری خواهان برای اوکراین منتشر شد، جانسون کمترین رتبه ممکن را دریافت کرد. ذکر شده است که او به اکثر لوایح حمایت از کیف، به استثنای قانون اجاره وام 2022، رای منفی داده و همچنین اظهارات "ضد اوکراینی" داشته است.
مجلس نمایندگان امریکا سه هفته است که نمی تواند جایگزینی برای کوین مک کارتی که از سمت ریاست برکنار شده بود پیدا کند. نخستین نامزد این فراکسیون، استیو اسکالیز، در آستانه انتخابات کنار رفت. نفر دوم، جیم جردن، در سه دور رای گیری شکست خورد. به نوبه خود، نامزد سوم، تام ایمر، بدون انتظار برای انتخابات، خود را رد کرد. مجلس "سر بریده"، حتی با داشتن یک رئیس موقت، اساساً ناتوان بود: نمی توانست بودجه ای تصویب کند یا درخواست کاخ سفید برای کمک چند میلیارد دالری به اسرائیل و اوکراین را بررسی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала