Во время израильского удара по городу Газа - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای جنگ بین اسرائیل و فلسطین/عملیات زمینی اسرائیل در شمال غزه + ویدیو

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
00:26 27.10.2023
23:26 26.10.2023
نزدیک به 24 روزنامه نگار بر اثر تشدید درگیری بین فلسطین و اسرائیل جان خود را از دست دادند
کمیته بین‌المللی پشتیبانی از خبرنگاران (CPJ) اعلام کرد، که از زمان تشدید درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی، حداقل 24 کارمند رسانه کشته شده‌اند.
پیشتر گزارش شده بود که 22 خبرنگار کشته شده اند.
این کمیته در پیامی در ویب سایت اش نوشت: "مرگ 24 روزنامه نگار تایید شد: 20 فلسطینی، سه اسرائیلی و یک لبنانی".
خاطرنشان می شود، که هشت خبرنگار دیگر زخمی و سه خبرنگار دستگیر یا ناپدید شده اند.
23:21 26.10.2023
ایالات متحده 900 نفر از پرسنل نظامی از آن میان اپراتورهای پدافند هوایی اش را در خاورمیانه جا به جا می کند
23:19 26.10.2023
کاخ سفید درباره ای سفر هیئت حماس به مسکو: اکنون زمان پشتیبانی از این سازمان نیست
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، درباره سفر نمایندگان جنبش حماس فلسطینی به روسیه گفت، که اکنون زمان پشتیبانی جهان از این سازمان نیست.
وی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: "پیام ما به هر کشور دیگری در جهان این است که اکنون زمان پشتیبانی از توانایی حماس برای کشتن اسرائیلی ها نیست".
به گفته کربی، هر کشوری که علاقه مند به مشارکت مثبت در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل است، باید به اسرائیل کمک کند.
23:14 26.10.2023
اسرائیل برای آماده شدن برای مراحل جدید جنگ، یورش های زمینی به غزه انجام می دهد
سرتیپ دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز پنجشنبه گفت، که ارتش اسرائیل در حال انجام یورش های زمینی در نوار غزه برای آماده شدن برای مراحل بعدی عملیات نظامی است.
هاگری در یک جلسه توجیهی گفت: "ما به حذف و تعقیب همه کسانی که در این یورش مرگبار (7 اکتوبر) شرکت کردند، ادامه می دهیم. حتی امروز نیز در حال انجام یورش های زمینی در نوار غزه برای آماده سازی برای مراحل بعدی جنگ در این منطقه هستیم".
یک سخنگوی ارتش هشدار داد، که یورش های راکتی به جنوب و مرکز اسرائیل همچنان ادامه خواهد داشت و خاطرنشان کرد، که سیستم هشدار به طور موثر کار می کند.
22:51 26.10.2023
گروه‌های شیعه عراقی می‌گویند: با دو پهپاد به یک پایگاه امریکایی در کردستان عراق حمله کردند.
مقاومت اسلامی عراق که شبه نظامیان شیعه را در بر می گیرد، اعلام کرد، که با دو پهپاد به یک پایگاه امریکایی در کردستان عراق حمله کرده است.
این سازمان پیشتر روز پنجشنبه گزارش داد، که به پایگاه نظامی امریکا در الشدادی در شمال شرق سوریه موشک پرتاب کرده است.
تشکل ها در بیانیه ای اعلام کردند: "رزمندگان "مقاومت اسلامی عراق" با کمک دو پهپاد به پایگاه اشغالگران امریکایی در مجاورت فرودگاه اربیل یورش بردند".
22:50 26.10.2023
22:43 26.10.2023
وزارت خارجه اسرائیل از سفر نمایندگان حماس به مسکو ناراضی است
وزارت خارجه اسرائیل از سفر نمایندگان جنبش حماس فلسطینی که در مسکو درباره آزادی گروگان ها و تخلیه روس ها از غزه گفتگو کردند، ابراز نارضایتی کرد.
وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: "اسرائیل دعوت از رهبران حماس به مسکو را اقدامی غیرمحترمانه می داند".
افزون بر این، از دولت روسیه می خواهد که نمایندگان حماس را بیرون کند.
22:20 26.10.2023
یورش های اسرائیل بر حماس تأثیری نداشته و این جنبش سطح نظامی و سیاسی بالایی را در غزه نگه داشته است
21:11 26.10.2023
پسکوف: تماس پوتین با هیئت حماس برنامه ریزی نشده است، تماس از طریق وزارت خارجه خواهد بود
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت، که ولادیمیر پوتین، رئیس دولت روسیه قصد ندارد با هیئت جنبش فلسطینی حماس تماس بگیرد.
پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره تماس‌های احتمالی پوتین و نمایندگان حماس به خبرنگاران گفت: "نه. تماس‌ها از طریق وزارت خارجه انجام می‌شود".
پیش از این وزارت خارجه روسیه تایید کرده بود، که نمایندگان حماس در حال سفر به مسکو هستند.
20:47 26.10.2023
حماس آماده آزادی غیرنظامیان است، اما 6 هزار فلسطینی باید آزاد شوند
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست دهمین نشست ویژه فوق‌العاده سازمان ملل متحد گفت: جنبش حماس آماده آزادی غیرنظامیان بازداشت شده است، از سوی دیگر، جهان باید از آزادی شش هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل پشتیبانی کند. عبداللهیان گفت: بر اساس مذاکرات ما، حماس آماده آزادی زندانیان غیرنظامی است، از سوی دیگر، جهان باید از آزادی شش هزار فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند، حمایت کند.
20:40 26.10.2023
۳۰۰۰ کودک در غزه به جان باخته اند
هیئت نمایندگی فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در جریان سه هفته گذشته ۳۰۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند.
20:33 26.10.2023
ارتش اسرائیل: با کمک یک پهپاد به یک "پایگاه" در لبنان یورش بردیم
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که یک یورش پهپادی را بالای یک "پایگاه" انجام دادند که اخیراً تلاش کرده بود موشک های ضد تانک را از لبنان به سوی یک پست ارتش اسرائیل شلیک کند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدتی پیش، یک گروهک تروریستی تلاش کرد موشک‌های ضد تانک را از لبنان به سوی پایگاه نیروهای دفاعی اسرائیل پرتاب کند.
20:25 26.10.2023
امیرعبداللهیان در مجمع عمومی: رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در غزه است
وزیر امور خارجه ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، که رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در غزه است.
وزیر خارجه ایران در جریان سخنانی در نشست مجمع عمومی عنوان کرد، که ایران نقش سازنده‌ای در کمک به صلح و ثبات و در مبارزه با تروریسم و داعش ایفا کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به اوضاع غزه اشاره کرد و افزود: امریکا و چند کشور اروپایی در کنار رژیم اشغالگر بدون توجه به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل ایستاده‌اند.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب نسل کشی در غزه است.
وی به امریکا توصیه کرد، که به دنبال صلح باشد
وزیر خارجه ایران همچنین بیان کرد: ما به دنبال توسعه و گسترش جنگ در منطقه نیستیم.
امیرعبداللهیان همچنین گفت: نسل کشی در غزه باید فورا متوقف شود. غزه نیازمند کمک‌های انساندوستانه فوری است.
وی گفت: براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مجمع عمومی مردم فلسطین حق مشروع دارند که در برابر اشغالگری مبارزه کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: امریکا به عنوان حامی همیشگی و بی قید و شرط اسرائیل اصلی ترین عامل ناکام ماندن تلاش‌ها برای مشخص کردن سرنوشت مردم فلسطین توسط شورای امنیت است.
وی افزود: ما برای مسأله فلسطین را تنها از اجرای کامل حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنیم. سرزمین فلسطین متعلق به ساکنان اصلی آن اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است. ایران به حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری باور دارد و معتقد است که همه پرسی در بین مردمان اصلی فلسطین برای تعیین سرنوشت آنها به شکلی که در سازمان ملل ثبت شده باید انجام شود.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: اساس و بنیان رژیم صهیونیستی براساس فریب، اشغالگری و جنایت است و تاکنون بیش از 20 جنگ در منطقه به راه انداخته است. حتی به کشورهایی که در همسایه این رژیم نیست نیز حمله کرده است. این رژیم همه جنایات از جمله تجاوز، جنایت علیه بشریت و نسل کشی را انجام داده است و بارها این جنایات را مرتکب شده است. این رژیم به هیچ قانونی پایبند نیست.
وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اشغالگری بی‌رحمانه به آپارتاید منجر شده است، افزود: این به مجوز کشتار علیه مردم فلسطین تبدیل شده است و این چهره واقعی رژیم صهیونیستی است.
20:00 26.10.2023
19:58 26.10.2023
ارتش اسرائیل از کشتن معاون رئیس اداره اطلاعات حماس که شامل برنامه ریزی برای یورش به اسرائیل در 7 اکتوبر بود، خبر داد.
دفتر مطبوعاتی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز پنجشنبه اعلام کرد، که نیروهای اسرائیلی معاون سازمان اطلاعات حماس را که از جمله کسانی بود که قصد حمله به جنوب اسرائیل در 7 اکتوبر را داشتند، کشتند.
در بیانیه آمده است: "برپایه اطلاعات دقیق ارتش اسرائیل و شین بت، جنگنده‌های اسرائیل شادی بارود معاون رئیس سازمان اطلاعات حماس را هدف قرار دادند... بارود حملات وحشیانه را در 7 اکتوبر به همراه (رئیس حماس در نوار غزه) یحیی سنوار طراحی کرد".
به گفته ارتش، بارود پیش از این به عنوان فرمانده یکی از گردان های حماس در خان یونس خدمت می کرد و مسئول طراحی حملات تروریستی بیشمار در برابر غیرنظامیان اسرائیلی بود.
19:56 26.10.2023
آژیر یورش هوایی برای دومین بار در یک روز در تل آویو به صدا درآمد
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، آژیرهای یورش های هوایی برای دومین بار در یک روز در تل آویو و همچنین در بخش مرکزی اسرائیل به صدا درآمد.
سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در آسمان بالای شهر فعال شد و صدای انفجارهایی شنیده شد که مشخصه موشک های رهگیری بود. بر اساس سیستم هشدار موشکی Tzeva Adom اسرائیل، زنگ هشدار تقریباً در کل منطقه شهری تل آویو، که شامل حومه و شهرهای مجاور است، دوباره فعال شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد سقوط موشک یا تلفات احتمالی در دست نیست.
19:55 26.10.2023
شاخه نظامی حماس می گوید: در پاسخ به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان به تل آویو تیراندازی کرده است.
گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) اعلام کردند، که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان، تل آویو را گلوله باران می کنند. شاخه نظامی در بیانیه ای اعلام کرد: "گردان های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان توسط صهیونیست ها (اسرائیل) تل آویو را گلوله باران می کنند".
پیش از این، خبرنگار اسپوتنیک گزارش داده بود، که برای دومین بار در یک روز هشدار یورش هوایی در تل آویو اعلام شد.
19:53 26.10.2023
نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل: اسرائیل نه با فلسطینی ها بلکه با حماس در حال جنگ است
گیلاد اردان نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل در نشست دهمین نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "اسرائیل نه در برابر فلسطینیان، بلکه در برابر حماس که آنها را تروریست می‌داند، جنگ می‌کند".
به عقیده وی، "نشست فوق العاده کنونی "هیچ پیوندی به صلح ندارد".
اردان گفت: "کشتار 7 اکتوبر پیوندی به فلسطینی ها ندارد. این به درگیری عرب ها و اسرائیل یا مسئله فلسطین مربوط نمی شود. این جنگ با فلسطینی ها نیست. اسرائیل در حال جنگ با سازمان تروریستی جهادی نسل کش حماس است".
او حماس را نازی های زمان ما خواند.
او تاکید کرد: "حماس به سرنوشت مردم فلسطین اهمیتی نمی دهد. حماس به صلح و گفتگو اهمیتی نمی دهد. حماس یک هدف دارد - نابود کردن اسرائیل و کشتن همه یهودیان روی زمین".
19:39 26.10.2023
وزارت خارجه روسیه: در نشستی با حماس در مسکو، روسیه درباره آزادی گروگان‌ها و تخلیه روس‌ها از بخش غزه بحث و گفت و گو کرد.
وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه در نشستی با جنبش حماس در مسکو درباره آزادی گروگان ها و تخلیه شهروندان روس از نوار غزه بحث کرد.
منبع وزارت امور خارجه روسیه در میدان اسمولنسکایا گفتند: "ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در مسکو است. در ادامه خط روسیه برای آزادی فوری گروگان های خارجی مستقر در نوار غزه با وی تماس هایی صورت گرفت و مسائل مربوط به اطمینان از تخلیه شهروندان روس و دیگر شهروندان خارجی از خاک فلسطین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت".
او اضافه کرد: "مواضع ثابت روسیه به نفع اجرای تصمیمات شناخته شده جامعه بین المللی، از جمله قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 را در نظر گرفته با پایتختی اورشلیم شرقی و همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل تایید است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала