اسپوتنیک توضیح می دهد

قتل بیگناهان در امریکا

© AP Photo / Eric GayСотрудники экстренных служб рядом с фурой, в которой были обнаружены тела мигрантов в Техасе
Сотрудники экстренных служб рядом с фурой, в которой были обнаружены тела мигрантов в Техасе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2023
عضو شوید
از ابتدای سال 2023 تاکنون 566 حادثه تراژدی مشابه در امریکا رخ داده است. تعداد افراد کشته شده به 15000 نفر رسیده است.
سال 2023
در 10 اپریل، در مرکز شهر لوئیزویل، کنتاکی، پنج نفر کشته و شش تن از جمله افسر پولیس در تیراندازی مجروح شدند. مظنون این تیراندازی خنثی شد.
در 27 مارچ، سه نفر در جریان تیراندازی در مکتب نشویل کشته شدند. بچه های نه ساله و سه کارمند مکتب که حدود 60 سال سن داشتند. تیراندازی را آدری هیل 28 ساله - زن تراجنسیتی انجام داد که در نتیجه پنج نفر از جمله یک خردسال زخمی شدند. یکی از قربانیان بعد در شفاخانه درگذشت. پولیس یک تن از مجرمین را بازداشت کرد. در استودیویی که جشن سال نو چینی ها در آن برگزار شد. 11 نفر کشته و حداقل 10 نفر مجروح شدند. مظنون خودکشی کرد.
2022 سال
در 22 نوامبر، یک مهاجم ناشناس در یک فروشگاه Walmart درChesapeake ویرجینیا تیراندازی کرد. در نتیجه این حادثه حدود 10 نفر جان باختند. طبق تحقیقات پولیس، قاتل خودکشی کرد.
شب 20 نوامبر در شهر چیساپیک در ایالت ویروینوییا شخص ناشناس تیراندازی کرد که در نتیجه این حادثه 5 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.
4 جولای، صبح در پارک هایلند در حومه شیکاگو، اندکی پس از شروع رسم و گذشت به مناسبت استقلال ایالات متحده، یک فرد ناشناس تیراندازی کرد. به گفته شاهدان وی چند بار فیر نمود که در این تیراندازی شش نفر کشته و 24 تن زخمی شدند. وضعیت یک تن از مجروحین وخیم است.
2 جون، در تولسا، اوکلاهاما، یک مرد سیاهپوست با تفنگچه در محوطه مرکز طبی دست به تیراندازی کرد. در نتیجه تیراندازی پنج نفر کشته شدند. از جمله قاتل خودکشی کرد. چندین نفر مجروح شدند.
در صبح روز 24 می در Uvalde، تگزاس، سالوادور راموس به یک مکتب ابتدایی حمله مسلحانه صورت گرفت. مهاجم متعاقبا توسط پولیس کشته شد. در جریان تیراندازی 18 نفر کشت شد. منجمله کودکان و سه بزرگسال. 17 نفر دیگر نیز مجروح شدند. مظنون پس از نزاع با مادربزرگش به او فیر کرد و سپس از صحنه جنایت با موتر خود فرار نمود.
14 می، در بوفالو، نیویارک، مردی نمایشی را روی صحنه برد. تیراندازی که منجر به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد. نیروهای امنیتی به این نظر اند که این حمله با انگیزه نفرت نژادی انجام شده است. به گفته آنها، از ده کشته و سه مجروح در سوپرمارکت 11 افریقایی-امریکایی بودند، معلوم شد که بازداشت شده یک مرد سفیدپوست است. مهاجم لباس استتار به تن داشت. با یونیفرم، کلاه ایمنی، واسکت زره و از تفنگ اتوماتیک استفاده کرده که زنده پخش گردید. او به جرم قتل متهم شده و طبق قانون جزا به عمر قید محکوم شد.
3 اپریل، در مرکز ساکرامنتو (ایالت کالیفورنیا) تیراندازی صورت گرفت که در نتیجه. شش نفر کشته و بیش از 10 نفر مجروح شدند. گفته شده است که چند تن بعد از درگیری دست به تیراندازی نمودند.
2021
در 22 مارچ 2021،حادثه ای در سوپرمارکت King Soopers در بولدر، کلرادو، ایالات متحده رخ داد. در آنجا تیراندازی گسترده صورت گرفت که در نتیجه ده نفر از جمله افسر پولیس محلی در حال انجام وظیفه کشته شدند. فرد مظنون به تیراندازی، احمد العلیوی العیسی 21 ساله می باشد که پس از مجروح شدن در این حادثه دستگیر شد.
16 مارچ 2021 در دو اسپا سالون ماساژ در منطقه شهری آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده امریکا تیراندازی صورت گرفت. هشت نفر کشته و یک نفر زخمی شد. مظنون، رابرت آرون لانگ 21 ساله بود که در اواخر همان روز بازداشت شد.
در 15 اپریل 2021، تیراندازی جمعی در FedEx در ایندیاناپولیس، ایندیانا رخ داد. 9 نفر کشته شدند، از جمله تیرانداز، اسکات هول، کارمند سابق براندون 19 ساله، که خودکشی کرد و هفت نفر دیگر مجروح شدند.
2017
در 28 سپتامبر 2017، استفان پادوک، متقاعد 64 ساله، از پنجره تیراندازی کرد. منزل 32 هوتل توسط کسانی که برای جشنواره موسیقی که در لاس برگزار کرده بودند، گرد هم جمع شده بودند. در نتیجه درگیر 58 نفر جان باختند و 489 نفر مجروح شدند. بعد از اینکه پولیس وارد اتاقش شد، پدوک خودکشی کرد.
2016
12 جون 2016 در اورلاندو (فلوریدا) در کلوپ شبانه پالس، که اکثراً افراد دارای گرایش جنسی غیرسنتی بودند، در جریان درگیری 50 نفر کشته و 53 نفر دیگر مجروح شدند. به گفته پولیس، تیراندازی توسط یک مرد مسلح 29 ساله به نام عمر متین امریکایی صورت گرفت که مهاجر افغانستانی بود. قاتل پس از دستگیری متین توسط افسران نیروی ویژه از بین رفت. گروگان ها این تیراندازی را مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن ایالات متحده می دانند. باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا این رویدادها را یک حمله تروریستی و یک اقدام نفرت‌انگیز خواند.
2015
در 17 جون2015، یک مرد سفیدپوست مسلح به سمت متودیست کلیسای اسقفی در چارلستون، کارولینای جنوبی تیراندازی کرد. قربانیان حادثه نه عضو سیاهپوست، از جمله یک کشیش کلیسا و یک سناتور قانونگذاری بودند. در جلسات دولتی روز بعد در شهر شلبی (کارولینای شمالی) تیرانداز مظنون دیلن روف 21 ساله دستگیر شد. به گفته مقامات، او مرتکب جنایت با انگیزه نفرت نژادی گردیده است.
سال 2012
14 دسامبر 2012 در شهر نیوتاون امریکا (کانکتیکات) آدام لانزا 20 ساله مادرش را در خانه کشت. سپس در همان روز 20 کودک از 5 تا 7 ساله را کشت و 6 تن از کشت، دو نفر در مکتب ابتدایی سندی هوک زخمی شدند که سپس خودکشی کرد.
20 جولای 2012 در مجاورت دنور (کلرادو) در سالون سینما Century Aurora در اولین نمایش فیلم جدید بتمن "شوالیه تاریکی برمی خیزد" آغاز شد بمب های دستی و گاز اشک آور را به داخل سالون پرتاب کرد و سپس به سمت تماشاگران تیراندازی نمود. 12 نفر کشته و 38 نفر از جمله یک کودک سه ماهه مجروح شدند. - جیمز هلمز 24 ساله آمریکایی مظنون به تیراندازی - بازداشت شد. پس از تیراندازی به مردم، او خود را به جوکر شرور شباهت داد. قبل از کشتار در سینما حتی موهایش را قرمز رنگ کرده بود.
سال 2009
3 اپریل2009، جیورلی وانگ ویتنامی امریکایی تابعیت خود را دریافت کرد به مرکز مهاجرت انجمن مدنی امریکا حمله و تیراندازی کرد. در نتیجه این تیراندازی 13 نفر کشته و 4 نفر زخمی شدند. خود وونگ پس از این حادثه خودکشی کرد.
2007
در 16 اپریل2007، دانشجوی موسسه چو سونگ هی، که در آن زمان 23 سال داشت، دو حمله جداگانه را انجام داد که یکی از آنها در محوطه دانشگاه پلی تخنیک دانشگاه ویرجینیا و دوم- در دانشگاه ایالتی بلکسبورگ صورت گرفت. در نتیجه حمله، 32 نفر کشته، 17 نفر زخمی، 6 نفر دیگر هنگام فرار زخمی شدند. وی بعد از کشتار خودکشی کرد.
1999
در 20 اپریل1999، در شهر لیتلتون، کلرادو، دو شاگرد مکتب اریک هریس و دیلن کلبولد با دو تفنگ میل کوتاه اره شده به مکتب کلمباین آمدند - آنها در کمتر از یک ساعت 13 نفر را کشتند و 24 نفر دیگر را مجروح نمودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала