برگزیده ای از سخنان پوتین درباره ای درگیری فلسطین-اسرائیل

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит совещание в режиме видеоконференции. Архивное фото
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание в режиме видеоконференции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه آنچه در خاورمیانه اتفاق می افتد را یک فاجعه انسانی خواند و گفت، که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند بر اساس اصل "مسئولیت جمعی" انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با رهبران سازمان های مذهبی گفت: آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد را یک فاجعه انسانی خواند و خاطرنشان کرد که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند بر اساس اصل "مسئولیت جمعی" انجام شود.
پوتین گفت: "برای ما، نتیجه آشکار (یورش موشکی به اسرائیل) این است که افراد بی گناه نباید در قبال جنایاتی که دیگران مرتکب شده اند پاسخگو باشند. مبارزه با تروریسم نمی تواند بر اساس اصل بدنام مسئولیت جمعی انجام شود، زیرا افراد پیر، زنان، کودکان - تمام خانواده ها - نیز می میرند. صدها هزار نفر بدون سرپناه، غذا، آب و مراقبت های پزشکی باقی مانده اند - این یک فاجعه انسانی واقعی است".
موضع فدراسیون روسیه درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل فرصت طلبانه نیست
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که موضع روسیه درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل ماهیت فرصت طلبانه ندارد.
پوتین در دیدار با رهبران مذهبی روسیه گفت: "موضع روسیه درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل شناخته شده است و بیش از یک بار به وضوح بیان شده است. هیچ ماهیت فرصت طلبی در پیوند با وضعیت کنونی ندارد. این برپایه ای تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که ایجاد دو کشور مستقل - اسرائیل و فلسطین را فراهم می کند".
پوتین به همه کسانی که بستگانشان در یورش حماس کشته شدند ابراز همدردی کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به خانواده‌های اسرائیلی‌ها و شهروندان کشورهای دیگر که بستگانشان در 7 اکتوبر در یورش حماس کشته شدند، ابراز همدردی کرد.
پوتین در نشستی با نمایندگان انجمن های مذهبی فدراسیون روسیه گفت: "من صمیمانه می‌خواهم به خانواده‌های اسرائیلی‌ها و شهروندان کشورهای دیگر که عزیزانشان در یورش هفتم اکتوبر سال روان جان باختند و زخمی شدند، تسلیت بگویم".
Рассвет за разрушенным зданием над горизонтом города Хан-Юнис на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین گزارش ها از نوزدهمین روز درگیری اسرائیل-فلسطین + ویدیو و نگاره ها
پوتین از تلاش برخی نیروها برای کشاندن کشورهای دیگر به درگیری در خاورمیانه خبر داد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از تلاش برخی نیروها برای کشاندن کشورهای دیگر به درگیری در خاورمیانه و به راه انداختن موجی از هرج و مرج و نفرت خبر داد.
وی در دیدار با نمایندگان هیئت های مذهبی گفت: "ما شاهد تلاش برخی نیروها برای برانگیختن تشدید بیشتر، کشاندن هر چه بیشتر کشورها و مردمان دیگر به درگیری، با استفاده از آنها برای منافع خودخواهانه خود، برای راه اندازی موج واقعی هرج و مرج و نفرت متقابل نه تنها در خاورمیانه بلکه فراتر از مرزهایش هستیم".
پوتین از تلاش برای بازی با احساسات مذهبی در بحبوحه وضعیت خاورمیانه خبر داد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از تلاش برای بازی با احساسات مذهبی در چارچوب آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، اعلام کرد، که هدف آن افزایش بی‌ثباتی در جهان است.
وی در نشستی با نمایندگان انجمن های مذهبی فدراسیون روسیه گفت: "آنها سعی می کنند با احساسات ملی و مذهبی میلیون ها نفر بازی کنند. افزون بر این، چنین سیاستی، اگر بتوانم بگویم، برای مدت طولانی، بسیار قبل از بحران فعلی، اجرا شده است".
پوتین درباره ای ایده های نظم نوین جهانی که در غرب بیان شده است گفت: این ریاکاری، استانداردهای دوگانه، ادعای انحصارطلبی است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد ایده های یک نظم جدید جهانی که در غرب بیان شده است، گفت: جوهر آن هنوز یکسان است - ریاکاری، استانداردهای دوگانه، ادعای انحصار.
پوتین در دیدار با نمایندگان انجمن های مذهبی فدراسیون روسیه گفت: "در عین حال، درباره نوعی نظم نوین جهانی صحبت می شود که جوهر آن در واقع یکسان است: ریاکاری، استانداردهای دوگانه، ادعای انحصارطلبی، تسلط جهانی، حفظ یک نظام اساساً استعماری".
پوتین: با نگرانی و درد در دل ما وضعیت سرزمین مقدس را دنبال می کنیم، ما نگران هستیم
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه درباره ای وضعیت خاورمیانه نگران است؛ این کشور با نگرانی و درد وقایع سرزمین مقدس را دنبال می کند که برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان اهمیتی مقدس دارد.
پوتین در دیدار با رهبران سازمان های مذهبی گفت: "می‌خواستم درباره ای رویدادهای خاورمیانه، در برخی مناطق دیگر جهان، اما بالاتر از همه، البته در خاورمیانه با شما صحبت کنم. چون به ما مربوط می شود. این به ما مربوط می شود. همه ما با نگرانی و درد در قلب خود وضعیت غم انگیز سرزمین مقدس را دنبال می کنیم که برای مسیحیان، مسلمانان، یهودیان و پیروان بزرگترین ادیان سنتی جهان اهمیتی مقدس دارد. و دور جدید درگیری فلسطین و اسرائیل هزاران نفر را گرفته است".
پوتین: ما باید خونریزی و خشونت را در خاورمیانه متوقف کنیم/ موضع روسیه ایجاد دو کشور مستقل برپایه توافق های سازمان ملل است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر لزوم توقف خونریزی و خشونت در خاورمیانه تاکید کرد.
پوتین در نشستی با نمایندگان سازمان های مذهبی گفت: "وظیفه اصلی ما امروز توقف خونریزی و خشونت است. در غیر این صورت، رشد بیشتر بحران مملو از پیامدهای شدید و بسیار خطرناک و ویرانگر است. و نه تنها برای منطقه خاورمیانه. این می تواند بسیار فراتر از مرزهای خاورمیانه سرایت کند".
وی موضع روسیه در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل را یادآور شد: "این موضع بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد است که ایجاد دو کشور مستقل و آزاد- اسرائیل و فلسطین - را فراهم می کند".
رئیس جمهور تاکید کرد: "این کلید صلح بلندمدت و اساسی در خاورمیانه است. این موضع سنتی اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه است".
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. جنگجویان حماس پس از یورش های موشکی گسترده، زیر عنوان طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرد و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت. تاکنون از هردو طرف بیش از 25 هزار نفر کشته و زخمی شده است و هنوز هم درگیری ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала