مقصر دانستن غرب در آشفتگی خاورمیانه از سوی اردوغان در گفت‌وگوی تیلیفونی با پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турецкой Республики Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турецкой Республики Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور ترکیه در یک تماس تیلیفونی درباره ای وضعیت خاورمیانه گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رهبر ترکیه اعلام کرد، که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تیلیفونی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره ای وضعیت خاورمیانه گفت و گو کرد.
Мальчик наблюдает, как люди разбирают обломки здания, разрушенного в результате израильской бомбардировки в Рафахе на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادها از هجدهمین روز جنگ اسرائیل - فلسطین + ویدیو و نگاره ها
در بیانیه این دفتر آمده است: "رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگوی تیلیفونی داشت و در این گفت‌وگو، سران دو کشور درباره ای پیشرفت تشدید درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطین و همچنین بحران انسانی در منطقه گفت‌وگو کردند".
اردوغان در جریان گفت و گوی تیلیفونی با پوتین گفت، که سکوت کشورهای غربی منجر به بحران انسانی در بخش غزه می شود.
در همین حال، کرملین هم با نشر خبرنامه ای درباره ای این گفت وگو نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه طی گفت‌وگوی تیلیفونی درباره بحران خاورمیانه گفتگو کردند.
در این بیانیه آمده است: "در گفتگوی تیلیفونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بحث درباره وضعیت بحرانی حاد در خاورمیانه ادامه یافت. رهبران همچنین نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان و وخامت فاجعه بار وضعیت انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کردند. بر غیرقابل قبول بودن ضربه زدن به مناطق مسکونی، اماکن مذهبی و اجتماعی تاکید شد".
افزون بر این، تلاش‌های فعال طرف روسی از طریق شورای امنیت سازمان ملل و اقدامات سیاسی و دیپلماتیک ترکیه در راستای توقف خونریزی و اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان مورد بررسی قرار گرفت.
مواضع روسیه و ترکیه در مورد مناقشه خاورمیانه تقریباً یکسان است
به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کردند که مواضع دو کشور در مورد مناقشه خاورمیانه عملاً منطبق است.
در این پیام آمده است:در این گفت و گو تأکید شد که مواضع روسیه و ترکیه عملاً منطبق است و بر اجرای فرمول شناخته شده دو کشور متمرکز است که ایجاد فلسطین مستقل با همزیستی با اسرائیل در صلح و امنیت را فراهم می کند. علاوه بر این، مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه سودمند بین روسیه و ترکیه که در زمینه های مختلف در حال افزایش است، مورد بررسی قرار گرفت".
خاطرنشان می شود، که رهبر روسیه به اردوغان به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه تبریک گفت و برای همه شهروندان آن آرزوی بهروزی و سعادت کرد.
یادآوری می کنیم، صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. جنگجویان حماس پس از یورش های موشکی گسترده، زیر عنوان طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرد و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت. با گذشت 17 روز درگیری ها هنوز ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала