فساد در فدراسیون فوتبال؛ بازیکنان سرشناس تیم ملی فوتبال افغانستان، از تیم ملی کناره‌گیری کردند

© Photo / فدراسیون فوتبال افغانستانتمرینات تیم ملی فوتبال افغانستان در تاجیکستان
تمرینات تیم ملی فوتبال افغانستان در تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
شماری از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان از ادامه‌ی کار با این تیم انصراف داده و فدراسیون فوتبال افغانستان را به فساد مالی در بخش‌های مختلف متهم کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان، از جمله فیصل شایسته، فدراسیون فوتبال این کشور را به "تجارت و فساد" متهم کردند، و گفته‌اند که دیگر حاضر نیستند با "مکان آلوده با فساد" همکاری و در تیم ملی بازی کنند.
فیصل شایسته، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان در با نشر پیامی در شبکه اجتماعی خود گفت: "ما بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان متاسفیم که این خبر را می‌دهیم که دیگر حاضر نیستیم در مکانی که آلوده با فساد باشد همکاری کنیم و در تیم ملی بازی کنیم".
این پیام پیشتر در صفحات اجتماعی امید پوپلزی و نورحسن از دیگر ملی‌پوشان فوتبال افغانستان نیز منتشر شده است. فدراسیون فوتبال تاکنون به این پیام واکنش نشان نداده است.
طبق ادعای این بازیکنان، اعضای فدراسیون فوتبال از پول تکت های رفت و برگشت بازیکنان تیم ملی به کشورهای مختلف که برای انجام بازی‌ها دعوت می شوند را به جیب میزنند.
مراسم اهدای جام لیگ قهرمانان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
ورزش
یک سال حاکمیت طالبان؛ بر ورزش افغانستان چه گذشت؟
فیصل شایسته، ذوالفقار نظری، رحمت اکبری، نجم حیدری، امید پوپلزی و عمران حیدری بازیکنانی هستند که تاکنون اعلامیه‌ی حاوی فساد در فدراسیون فوتبال افغانستان را همگانی کرده و از ادامه‌ی کار با تیم ملی انصراف داده‌اند.
به گفته آنها اعضای این فدراسیون، تصمیم گرفته است تا مکان بازی‌های خانگی تیم ملی را از دوشنبه به عربستان انتقال دهد "تا بتواند پول بیشتری را از عرب‌ها به دست بیاورد."
بازیکنان گفته‌اند که "اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان از تحفه ای ۳۰ هزار دالری عربستان که برای بازیکنان تیم ملی داده بود نیم پول را بین بازیکنان و نیم دیگر را بین خود ( آقای کارگر، دکتر بهرام صدیقی، و اعضای کمیته اجراییه) تقسیم نمودند."
فدراسیون فوتبال تاکنون به این ادعاهای بازی‌کنان واکنش نشان نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала