سیا دهها میلیون دالر برای استخبارات اوکراین هزینه کرد

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteШтаб-квартира Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Вирджиния
Штаб-квартира Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Вирджиния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2023
عضو شوید
رسانه امریکایی: سیا از سال 2015 ده ها میلیون دالر برای سرویس های اطلاعاتی اوکراین هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقامات اوکراینی و امریکایی سیا از سال 2015 ده ها میلیون دالر برای تبدیل سازمان های اطلاعاتی اوکراین بر علیه روسیه هزینه کرده است.
واشنگتن پست می نویسد: از سال 2015، سیا ده ها میلیون دالر هزینه کرده است تا سرویس های اطلاعاتی اوکراین ایجاد شده در دوران اتحاد جماهیر شوروی را به متحدی قوی در مبارزه با مسکو تبدیل کند.
در این مطلب آمده است که، به ویژه، سیا سیستم های ردیابی پیشرفته ای را در اختیار کی یف قرار داد، مربیان امریکایی پرسنل اطلاعاتی اوکراینی را هم در ایالات متحده و هم در اوکراین آموزش دادند، و ایالات متحده اطلاعات را در مقیاسی بی سابقه قبل از الحاق کریمه به روسیه به اشتراک گذاشت.
Боевая стрельба расчетов зенитных ракетных комплексов (ЗРК) С-300 Фаворит  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گزارش جدید وزارت دفاع روسیه از حمله بر پست های کنترل و اطلاعات نیروهای مسلح اوکراین
مقامات امریکایی می گویند که سیا حضور قابل توجهی در اوکراین دارد. در عین حال، آنها خاطرنشان می کنند که متخصصان امریکایی در برنامه ریزی عملیات برای از بین بردن دشمنان کی‌یف شرکت نکردند، بلکه فقط قابلیت های سرویس های اطلاعاتی اوکراین را برای جمع آوری اطلاعات بهبود بخشیدند.
همچنان این نشریه به نقل از منابع می نویسد قتل دانشمند علوم سیاسی روسی داریا دوگینا توسط سرویس امنیتی اوکراین سازماندهی شده بود.
این نشریه به نقل از منابع آگاه از جزئیات، از جمله استفاده از یک حامل، گفت: "این عملیات توسط سرویس امنیتی اوکراین انجام شد.
خاطرنشان می شود که یک ماه قبل از قتل دوگینا، خودرویی حامل یک زن و دختر 12 ساله اش وارد روسیه شد، این وسیله نقلیه حاوی یک جعبه حمل حیوان خانگی با یک محفظه مخفی نصب شده برای حمل مواد منفجره بود که بعداً نزدیک ماشین دوگینا منفجر شد.
داریا دوگینا، دانشمند علوم سیاسی، عصر روز 20 اگست سال گذشته در یک انفجار خودرو در بزرگراه موژایسکویه در منطقه اودینتسوو در منطقه مسکو جان باخت. به گفته FSB، سرویس های ویژه اوکراینی پشت این قتل هستند و عامل این قتل، شهروند اوکراینی ناتالیا ووک است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала