جا به جایی نیروهای دفاع هوایی امریکا در خاورمیانه

© AP Photo / Mindaugas KulbisАмериканский противоракетный комплекс «Пэтриот» в Литве
Американский противоракетный комплекс «Пэтриот» в Литве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2023
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا گفت: ایالات متحده گردان/کندک های تاد و گردان/کندک های پاتریوت را در خاورمیانه جا به جا می کند.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای در ویب‌سایت پنتاگون گفت: واشنگتن یک باتری از سامانه دفاع موشکی تاد و گردان‌های دیگری از سامانه‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت را در خاورمیانه جا به جا خواهد کرد.
آستین گفت: "ما جا به جایی باتری ترمینال دفاع از ارتفاع بالا (THAAD) و همچنین گردان‌های پاتریوت اضافی را در مکان‌هایی در سراسر منطقه خاورمیانه فعال کرده‌ایم تا نگهبانی از نیروهای امریکایی را تقویت کنیم".
افزون بر این، رئیس وزارت دفاع تصریح کرد، که دستور آماده سازی برای استقرار نیروهای اضافی "به منظور افزایش آمادگی و توانایی واکنش سریع در صورت لزوم" را صادر کرده است.
Разрушения на мете греческой православной церкви Святого Порфирия в Газе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین تحولات شانزدهمین روز درگیری بین اسرائیل و فلسطین + ویدیو و نگاره ها
درگیری بین اسرائیل و حماس
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از گلوله باران گسترده، جنگجویان حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور یهودی شدند. شاخه نظامی جنبش فلسطین از عملیات سیل الاقصی خبر داد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین در نوار غزه خبر دادند. چند روز پس از یورش ارتش اسرائیل کنترل همه ای شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی بر هدف ها از آن میان غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. افزون بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کر و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
برپایه ای آخرین داده ها، در نتیجه تهاجم جنگجویان فلسطینی و گلوله باران بیش از 1.3 هزار شهروند اسرائیلی و دیگر کشورها از آن میان حداقل 20 روس کشته شدند. در غزه تقریبا 4.4 هزار نفر قربانی اقدامات تلافی جویانه اسرائیل شدند و بیش از 13 هزار نفر زخمی شدند.
همانطور که دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل روز شنبه گفت، حماس 210 نفر را در نوار غزه گروگان گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала