بایدن دلیل حمله حماس به اسرائیل را نام برد

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху
Президент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
عضو شوید
بایدن: حمله حماس به این دلیل آغاز شد که عربستان سعودی مایل بود اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، یکی از دلایل حمله حماس را تمایل به جلوگیری از عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان سعودی عنوان کرد، که به گفته وی، آماده به رسمیت شناختن دولت یهود بود.
بایدن در یک مراسم کمپاین انتخاباتی گفت: "می دانید چیست؟ سعودی ها می خواستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند... و در آستانه به رسمیت شناختن اسرائیل بودند. و این امر خاورمیانه را متحد می کرد."
رئیس جمهور بایدن، در متن سخنران‌ روز شنبه که توسط کاخ سفید نشر شد، گفت: "یکی از دلایلی که چرا آنها این کار را کردند، چرا حماس، به این شکل به اسرائیل حمله کردند، این بود که آنها می دانستند که من می خواهم با سعودی ها مذاکره کنم، سعودی هایی که دوستی نزدیک به من ندارند... من نمی توانم آنها را بزرگترین دموکراسی جهان بنامم."
Протестующий размахивает национальными флагами США и Израиля. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
کارشناس: چرا امریکا نیاز به ایجاد یک دولت موقت را در غزه دارد؟
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала