آشپزخانه های محلی برای تغذیه بازماندگان زلزله هرات

© Photo / @Social mediaآشپزخانه‌های اجتماعی
آشپزخانه‌های اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
عضو شوید
برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) از افتتاح چندین آشپزخانه محلی در هرات برای تهیه غذای گرم برای بازماندگان زلزله خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه انکشافی سازمان ملل متحد در 18 اکتبر اعلام کرد که در هرات، 15 آشپزخانه اجتماعی برای توانمندسازی زنان و رفع گرسنگی ایجاد شده است. آنها تصاویر و ویدئوهایی را به اشتراک گذاشتند تا تلاش های خود را به نمایش بگذارند.
این اداره گفته است که از هشتم اکتبر به این سو آنها توانسته اند که از طریق این آشپزخانه های محلی به بیش از ۵ هزار آسیب دیده، غذای گرم تهیه کنند.
این سازمان تأکید می کند که این کمک ها به طور خاص برای بازماندگان زلزله است و همچنین فرصت های شغلی برای بسیاری از زنان را در کنار تلاش های امدادی خود ایجاد کرده است.
Девушка убирает завалы после землетрясения в районе Зенда Джан в провинции Герат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
جابه‌جایی نزدیک به ۱۰۰ سانتی‌متری به دلیل زلزله ها در غرب افغانستان
در عین حال، برنامه جهانی غذا دیروز اعلام کرد که به قربانیان زلزله اخیر هرات کمک غذایی می‌کند اما به گفته این نهاد، برای تأمين غذای ۱۰۰ هزار آسیب دیده در هرات به ۱۹ میلیون دلار نیاز فوری دارد.
این آشپزخانه‌های اجتماعی یک راه حیاتی برای بازماندگان زلزله هستند و تضمین می‌کنند که در این زمان چالش‌برانگیز مواد غذایی دریافت می‌کنند.
اولین زمین‌لرزه به‌تاریخ هفتم اکتبر با چندین پس‌لرزه‌ قدرتمند به وقوع پیوست و ویرانی گسترده برجای گذاشت و هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала