Протесты в Ливии после удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین تحولات از سیزدهمین روز درگیری اسرائیل - فلسطین + ویدیو و تصاویر

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. جنگجویان حماس پس از یورش های موشکی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرد و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت. با گذشت 13 روز درگیری ها هنوز ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:17 19.10.2023
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مجوز ورود به نوار غزه را دریافت کرد
نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در شبکه ای بی سی نیوز گفت: ارتش اسرائیل چراغ سبز برای ورود به نوار غزه در زمان آماده شدن دریافت کرده است.
برکات گفت: "ارتش چراغ سبز دریافت کرد (برای ورود به نوار غزه - ویرایش). ... دولت اسرائیل تصمیم گرفت، به ارتش چراغ سبز نشان داد که آنها را نابود کند (حماس)، و حالا این به ارتش بستگی دارد".
وی خاطرنشان کرد، که هدف از بین بردن حماس برای ارتش اسرائیل از حل و فصل گروگانگیری و اجتناب از تلفات غیرنظامیان اولویت بالاتری خواهد داشت.
به گفته وی، اسرائیل آماده است تا این عملیات یک سال طول بکشد.
زمانی که از برکات درباره ای تونل های چندین کیلومتری حماس در نوار غزه پرسیده شد، برکات گفت، که این تونل ها به "بزرگترین گورستان در جهان" تبدیل خواهند شد.
در عین حال، این کانال یادآوری می کند، که حماس اعلام کرده است که حداقل 203 گروگان اسرائیلی را در تونل ها نگه داشته است.
23:14 19.10.2023
امریکا روی مناطق امنیتی غزه کار می کند، عباس مخالف تخلیه از نوار غزه است
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، که رهبران خاورمیانه از آن میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با تخلیه فلسطینی ها به خارج از نوار غزه مخالفت کرده اند، بنابراین ایالات متحده در تلاش است تا مناطق امنیتی در داخل نوار غزه ایجاد کند.
میلر در یک نشست خبری گفت: "در سفر خود به منطقه، پیش از هر چیز از رئیس جمهور عباس، بلکه از بسیاری دیگر شنیدیم که ایده خروج فلسطینی ها از نوار غزه قابل اجرا نیست. آنها نمی خواهند فلسطینی ها سرزمین فلسطین را ترک کنند. این یکی از دلایلی است که ما بر ایجاد مناطقی در داخل غزه متمرکز شده‌ایم که در آن مناطق امن باشند".
23:09 19.10.2023
ایالات متحده پژوهش های بین المللی درباره ای فاجعه درمانگاه غزه را مناسب نمی داند
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، که ایالات متحده تحقیقات بین المللی درباره ای فاجعه در درمانگاهی در غزه را مناسب نمی داند.
وی در یک نشست توجیهی در پاسخ به پرسشی درباره ای احتمال انجام تحقیقات بین المللی درباره ای علل این فاجعه به خبرنگاران گفت: "فکر نمی کنم در حال حاضر مناسب باشد. اسرائیل پیش از این شواهد کافی ارائه کرده است".
میلر افزود، که دولت ایالات متحده در حال انجام "ارزیابی" خود از آنچه اتفاق افتاده است.
23:06 19.10.2023
وزارت امور خارجه: ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر بکارگیری اسرائیل از فسفر سفید ممنوعه در غزه ندارد
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر بکارگیری اسرائیل از جنگ افزارهای ممنوعه فسفر سفید در نوار غزه ندارد.
سازمان حقوق بشر دیده بان حقوق بشر (HRW) در 13 اکتوبر اعلام کرد، که ارتش اسرائیل در روزهای 10 و 11 اکتوبر هنگام گلوله باران لبنان و نوار غزه از جنگ افزارهای فسفر سفید استفاده کرد که طبق کنوانسیون های بین المللی ممنوع است.
پیش از این وزارت خارجه فلسطین از استفاده نظامیان اسرائیلی از فسفر سفید خبر داده بود.
استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، که هیچ گزارشی از سازمان ملل در مورد استفاده اسرائیل از مهمات حاوی فسفر سفید دریافت نکرده است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده اسرائیل از مهمات ممنوعه فسفر سفید گفت: "من هیچ مدرکی ندارم، که نشان بدهد این درست است".
22:59 19.10.2023
ایالات متحده قصد دارد ده ها هزار گلوله را که برای اوکراین اختصاص داده شده بود به اسرائیل منتقل کند.
اکسیوس روز پنجشنبه به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد ده ها هزار گلوله توپخانه ای را که برای اوکراین ذخیره شده بود به اسرائیل منتقل کند.
این نشریه به نقل از منابع آگاه در اسرائیل گزارش می دهد، که پنتاگون قصد دارد ده ها هزار گلوله 155 میلی متری را به اسرائیل بفرستد که برای اوکراین در نظر گرفته شده بود.
این گزارش خاطرنشان می‌کند، که این مهمات "ماه‌ها پیش" از زرادخانه‌های خود امریکا برای استفاده اضطراری ذخیره شده بود. بر اساس ارزیابی ارتش امریکا به نقل از این نشریه، "انتقال گلوله های اوکراینی به اسرائیل تاثیر مستقیمی بر توانایی نیروهای مسلح اوکراین برای مقاومت در برابر نیروهای روسیه نخواهد داشت".
رئیس جمهور امریکا پیشتر روز چهارشنبه از درخواستی از کنگره برای ارائه بسته کمکی بی سابقه به اسرائیل خبر داد. ایالات متحده قبلاً یک محموله مهمات از جمله گنبد آهنین را به اسرائیل منتقل کرده است و رسانه ها همچنین گزارش می دهند که واشنگتن قصد دارد دو سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین را به عنوان بخشی از قرارداد اجاره دوباره به اسرائیل بفرستد.
22:52 19.10.2023
نماینده جناح نظامی جنبش حماس: حماس برای نبردهای طولانی آماده است
ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش) گفت: جنبش حماس برای درگیری های طولانی مدت در برابر اسرائیل آماده است.
ابوعبیده در جریان یک سخنرانی که از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد، گفت: "ما برای نبردی طولانی با این اشغالگر (اسرائیل) آماده هستیم.
به گفته وی، حماس "وضعیت روی زمین را کنترل می کند و می داند چه زمانی باید حمله کند".
22:51 19.10.2023
وزارت خارجه روسیه: رهبران خاورمیانه، شامل، عباس امکان جابجایی فلسطینی ها از غزه را صادر کرد، امریکا در حال تلاش برای ایجاد مناطق امنیتی در این منطقه است.
22:49 19.10.2023
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه: واشنگتن به درد و رنج غیرنظامیان در فلسطین و اسرائیل اهمیتی نمی دهد، ایالات متحده در آغاز با هر گونه ابتکار عمل بشردوستانه مخالف بود.
22:47 19.10.2023
آژیرهای یورش هوایی برای سومین بار در آن روز در عسکلون/عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای خطر یورش موشکی برای سومین بار در آن روز در شهر عسکلون/عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد.
ارتش اسرائیل در بیانیه ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "آژیرهای خطر در شهر عسقلان و منطقه مجاور نوار غزه شنیده شد". عسقلان تقریباً در 60 کیلومتری تل آویو قرار دارد و بیش از 140 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
22:44 19.10.2023
وزارت خارجه روسیه: این سیاست ایالات متحده است که باعث تشدید تنش در جهت فلسطینی-اسرائیلی شد، واشنگتن به روشی روند صلح را "دفن" کرد.
22:43 19.10.2023
وزارت خارجه روسیه: اگر شورای امنیت سازمان ملل پروژه روسیه برای آتش بس بشردوستانه در بخش غزه را می پذیرفت، می توانست از یورش به درمانگاه الاهلی جلوگیری شود.
22:40 19.10.2023
مقاومت اسلامی عراق در پاسخ به پشتیبانی امریکا از اسرائیل به پایگاه های امریکا در سوریه یورش برد

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نظامی امریکا واقع در نزدیکی میدان نفتی کونوکو در دیرالزور یورش موشکی کردند.
بر اساس بیانیه رسمی آنها، امروز یک یورش پهپادی نیز در برابر نیروهای امریکایی در پایگاه التنف انجام شد.
22:38 19.10.2023
سفیر و دیپلماتان اسرائیل ترکیه را ترک می کنند
روزنامه حریت به نقل از منابعی در وزارت خارجه ترکیه می نویسد: سفیر و دیپلماتان اسرائیل در انقره، ترکیه را ترک می کنند.
این روزنامه می نویسد: "بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع وزارت امور خارجه، همه ای دیپلماتان از آن میان ایریت لیلیان، سفیر اسرائیل در انقره، ترکیه را ترک می کنند".
این نشریه دلیل این اقدام را مسائل امنیتی عنوان کرده است.
22:35 19.10.2023
وزارت داخله فلسطین: دست کم 18 نفر در تیراندازی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان در شمال غزه کشته شدند
وزارت داخله فلسطین اعلام کرد، که در نتیجه گلوله باران اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال نوار غزه دست کم 18 نفر کشته شدند.
این اداره در بیانیه ای اعلام کرد: "در نتیجه گلوله باران چند خانه در مجاورت مسجد انور عزیز در اردوگاه جبلیه در حال حاضر 18 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته اند".
22:18 19.10.2023
آژیر خطر دوباره در شمال اسرائیل و در شهر جنوبی اشدود به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای یورش هوایی دوباره در شمال اسرائیل و شهر جنوبی اشدود به صدا درآمده است.
پیش از این، هشدار یورش هوایی در شمال این کشور در ساعت های 16.54، 16.48، 16.44، 16.04 و 17.01 اعلام شده بود. در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل آمده است: "آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمدند... آژیرهای خطر در شهر اشدود و منطقه لاچیش به صدا درآمد".
اشدود در 43 کیلومتری تل آویو قرار دارد و حدود 220 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
22:15 19.10.2023
شاخه نظامی حماس از گلوله باران تل آویو در پاسخ به اقدامات اسرائیل در اردوگاه پناهندگان در کرانه باختری خبر داد
22:04 19.10.2023
اسرائیل قصد دارد پس از پایان تشدید تنش ها، یک منطقه حائل در نوار غزه ایجاد کند
فایننشال تایمز به نقل از آوی دیچتر وزیر کشاورزی اسرائیل می نویسد، که اسرائیل قصد دارد پس از پایان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، منطقه حائل در نوار غزه ایجاد کند.
این نشریه سخنان وزیر را از یک نشست توجیهی برای خبرنگاران نقل می کند: "ما در همه ای این مدت در نوار غزه برتری خواهیم داشت. آنها (گروه های طرفدار فلسطین) قادر به نفوذ نخواهند بود. این منطقه آتش سوزی خواهد بود. و مهم نیست که چه کسی باشید، هرگز نخواهید توانست به مرز اسرائیل نزدیک شوید".
به گفته وزیر، وضعیت کنونی که در آن بخش عمده زیرساخت های امنیتی مرزی اسرائیل چند صد متر در داخل خاک اسرائیل است، اشتباه بوده و دیگر قابل اجرا نیست. دیچتر افزود، که عرض هر منطقه حائل آینده باید "بسته به منطقه، نیازهای ارتش، فاصله تا ارتش اسرائیل یا شهرک‌های اسرائیلی" تعیین شود.
21:55 19.10.2023
تخلیه و تعطیلی چند سفارت اسرائیل در جهان
منابع اسرائیلی گزارش داده ۵ سفارتخانه این رژیم تخلیه و ۲۰ سفارت آن در نقاط مختلف دنیا موقتا به حالت تعطیل درآمده‌اند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز پنجشنبه گزارش داد، که ۵ سفارتخانه رژیم اسرائیل از زمان آغاز جنگ تخلیه شده‌اند.
به نوشته این روزنامه، سفارتخانه‌های این رژیم در مصر، اردن، مراکش، بحرین و ترکمنستان در حال حاضر تخلیه و کارکنانش به اسرائیل برگشته اند.
21:50 19.10.2023
سازمان اطلاعاتی امریکا: درمانگاه غزه خسارت جزئی دیده و نزدیک به 300 نفر جان باخته اند
سی‌ان‌ان با استناد به داده‌های نخستین گزارش داد، ارزیابی جامعه اطلاعاتی امریکا تنها "خسارت خفیف" را در درمانگاه مورد حمله در نوار غزه مشاهده کرد، بدون اینکه آسیب قابل مشاهده به ساختمان اصلی وارد شود، و معتقد است که این حمله بین 100 تا 300 کشته برجای گذاشته است.
این شبکه در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه اطلاعاتی امریکا تخمین می زند که بین 100 تا 300 نفر در انفجار درمانگاه الاهلی غزه کشته شده اند.
مقامات اطلاعاتی خاطرنشان کردند، که به ارزیابی ادامه می دهند و ممکن است داده ها تغییر کند. کار برای تعیین اینکه آیا این انفجار در نتیجه شکست احتمالی پرتاب موشک جهاد اسلامی بوده است، همانطور که اسرائیل ادعا می کند نیز ادامه دارد.
ارزیابی اطلاعاتی می‌گوید: "ما تنها شاهد آسیب‌های خفیف به سقف دو سازه نزدیک ساختمان اصلی درمانگاه بودیم، اما هر دو سازه سالم بودند".
21:26 19.10.2023
امریکا قصد دارد دو سامانه گنبد آهنین را به اسرائیل بازگرداند
رویترز به نقل از منابع امریکایی گزارش داد، که ایالات متحده قصد دارد دو سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین را به عنوان بخشی از یک قرارداد استیجاری به اسرائیل بفرستد.
این منبع خاطرنشان می شود، که انتقال سیستم ها ممکن است در روزهای آینده رخ دهد.
این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: "پنتاگون در یک نشست توجیهی روز چهارشنبه به اعضای کنگره گفت، که قصد دارد دو سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین خود را به عنوان بخشی از قرارداد اجاره دوباره به اسرائیل بازگرداند".
ایالات متحده پیش از این یک دسته مهمات از جمله برای گنبد آهنین را به اسرائیل منتقل کرده است و قول داده است که به تحویل آنها ادامه دهد. رئیس جمهور جو بایدن قول داده است، که از کنگره بخواهد بسته کمکی بی پیشینه ای به اسرائیل ارائه کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала