روسیه و کوریای شمالی مقاومت خود را در برابر تلاش های امریکا برای تشدید اوضاع در منطقه اعلام کردند

© Photo / Telegram/The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationВстреча глав МИД России и КНДР Сергея Лаврова и Чвэ Сон Хи в Пхеньяне
Встреча глав МИД России и КНДР Сергея Лаврова и Чвэ Сон Хи в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید، روسیه و کوریای شمالی عزم خود را برای مقاومت در برابر آرمان‌های هژمونیک ایالات متحده اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و چوی سونگ هوی، وزیر امور خارجه کوریای شمالی در جریان مذاکرات پیونگ یانگ تصمیم خود را برای مقاومت در برابر آرمان های سلطه جویانه ایالات متحده که منجر به تشدید اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شود، تاکید کردند.
در پیام که در وب سایت این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: "طرفین بر عزم خود برای مقاومت در برابر آرمان‌های هژمونیک ایالات متحده که منجر به تشدید اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌شود تاکید کردند."
وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات در پیونگ یانگ، از همکار خود، چوئه سون هوی، دعوت کرد تا از پایتخت روسیه بازدید کند.
استقبال کیم جونگ اون از لاوروف در پیونگ یانگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
استقبال کیم جونگ اون از لاوروف در پیونگ یانگ + عکس
قابل ذکر است که لاوروف روز چهارشنبه برای یک سفر دو روزه وارد کوریای شمالی شد که یک ماه پس از سفر کیم جونگ اون به خاور دور و دیدار او با رئیس جمهور روسیه در پایگاه فضایی وستوچنی در منطقه آمور روسیه انجام شد.
آخرین باری که لاوروف از کوریای شمالی بازدید کرد، اواخر ماه مه 2018 بود؛ قبل از آن، وی در سالهای 2009 و 2004 به پیونگ یانگ سفر کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала