اعلام موجودیت جبهه جدید ضد گروه طالبان از سوی جنرالان گریزی در امریکا + ویدیو

© Afghanistan united front Xاعلام موجودیت جبهه جدید ضد گروه طالبان از سوی جنرالان گریزی در امریکا
اعلام موجودیت جبهه جدید ضد گروه طالبان از سوی جنرالان گریزی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
عضو شوید
یک جبهه جدید ضد گروه طالبان با عضویت برخی از مقام ها و جنرالان گریزی حکومت پیشین زیر نام "جبهه متحد افغانستان" کارش را در شهر واشنگتن‌ دی سی پایتخت امریکا آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اعضای جبهه متحد افغانستان چهارشنبه‌شب ۲۶ میزان، هنگام گشایش دفتر این جبهه در واشنگتن هدف از ساخت آن را تلاش برای برگشت دوباره نظام جمهوریت در افغانستان، نگهداری ارزش‌های ملی و تعیین سرنوشت مردم برپایه ای انتخابات اعلام کرده‌اند.
مسعود بختاور، از مقام‌های حکومت پیشین و مسئول سیاسی این جبهه گفت، که گروه طالبان در همکاری با جامعه جهانی دوباره بر افغانستان چیره شده‌اند.
به گفته وی،این گروه با جبر قدرت را به دست گرفتند و از زمان چیرگی دوباره‌شان، برخلاف اراده مردم رفتار می‌کند.
مسئول سیاسی این جبهه افزوده است: "به ما گفته شده بود که گروه طالبان تغییر کردند، گروه طالبان صلح می‌کنند، حکومت همه‌شمول تشکیل می‌دهند، ساختارهای دولتی را تعطیل نمی‌کنند، به حقوق زنان و آزادی بیان احترام می‌گذارند، اما شما دیدید که هیچ کاری نکردند. گروه طالبان هیچگونه تغییر مثبتی نکرده‌اند. طالبان بدتر از دهه ۹۰ در برابر مردم رفتار می‌کنند".
بختاور همچنان خواستار پشتیبانی کشورها و جریان‌های سیاسی داخلی شد.
در همین حال، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در حکومت پیشین و از اعضای این جبهه، طالبان را یک گروه "تروریستی" خوانده و می‌گوید، که این گروه برپایه ای یک پیمان نادرست دوباره قدرت را در افغانستان به دست گرفته‌اند.
متحد ساختن نسل جدید افغانستان و جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم از اهداف دیگر این جبهه عنوان شده است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز چندین جریان‌های سیاسی و نظامی در کشورهای مختلف از سوی شماری از مقام‌های حکومت پیشین و اعضای پارلمان کشور تاسیس شده است، اما تنها جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی بیشترین درگیری ها را در برابر گروه طالبان در جریان دو سال چیرگی این گروه داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала