آمادگی 30 کشور برای اشتراک در نشست قاهره درباره ای درگیری فلسطین-اسرائیل

© AFP 2023 / Aris MessinisВзрыв во время израильской бомбардировки на севере сектора Газа
Взрыв во время израильской бомбардировки на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
عضو شوید
بیش از 30 کشور و سه سازمان بین المللی شرکت در نشستی درباره ای غزه که قرار است روز شنبه در قاهره برگزار شود را تایید کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی القاهره نیوز گزارش داد، که بیش از 30 کشور و سه سازمان بین المللی مشارکت در نشست سران نوار غزه را که روز شنبه در قاهره پایتخت مصر برگزار می شود، تایید کرده اند.
پیش از این گزارش شده بود، که این نشست با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و سران شماری از کشورهای عربی، ترکیه، یونان، قبرس و ایتالیا برگزار می شود.
Генеральный секретарь Организации Объединенных Наций Антонио Гутерриш обращается к журналистам во время саммита ЕС в здании Европейского совета в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
گوترش خواستار آتش بس دو هفته ای میان اسرائیل و فلسطین شد
بسام رادی، سفیر مصر در رم خاطرنشان کرد، که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه ترکیه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا برای نشست روز شنبه درباره فلسطین در مصر دعوتنامه دریافت کردند.
این کانال در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر 31 کشور و سه سازمان بین المللی مشارکت خود را در نشست صلح قاهره تایید کرده اند.
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. جنگجویان حماس پس از یورش های موشکی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرد و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت. با گذشت 13 روز درگیری ها هنوز ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала