هند: افغانستان بجز کمک های بشری نیاز های دیگری هم دارد

© AP Photo / Ng Han GuanIndian National Security Advisor Ajit Doval attends a meeting between Chinese President Xi Jinping and the delegation from the seventh meeting of BRICS senior representatives on security issues at the Great Hall of the People in Beijing, China, Friday, July 28, 2017.
Indian National Security Advisor Ajit Doval attends a meeting between Chinese President Xi Jinping and the delegation from the seventh meeting of BRICS senior representatives on security issues at the Great Hall of the People in Beijing, China, Friday, July 28, 2017.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
عضو شوید
اجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند گفته که "افغانستان به شمول کمک‌های بشری به ایجاد یک حکومت فراگیر، نابود کردن تروریزم، احیائ حقوق زنان و اقلیت‌ها نیازمند همکاری است."
به گزارش اسپوتنیک، اجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند سه‌شنبه 17 اکتبر در ادامه نشست مشاوران امنیت ملی هند و آسیای میانه در قزاقستان تاکید کرد که بحران کنونی در افغانستان و تداوم آن منجر به بی‌ثباتی در این کشور و منطقه خواهد شد.
اجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند با اشاره به حمایت مالی یک شرکت هندی به نام "اموال" از تیم کرکت افغانستان حاضر در جام جهانی کرکت که در آن کشور برگزار می‌شود گفت که "هند به کمک‌هایش برای افغانستان مثل همیشه ادامه می‌دهد."
نبود حکومت فراگیر در افغانستان، رشد تروریسم و تضعیف حقوق زنان از عمده‌ترین نگرانی‌هایی است که مانع به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان شده است.
اما طالبان* مدعی است که تاکید بر ایجاد حکومت فراگیر از یک سو مداخله در امور داخلی افغانستان است و از سوی دیگر، کشورها از این موضوع به‌عنوان دست‌آویز برای اعمال فشار بر طالبان استفاده می‌کنند.
هشتاد کشور جهان به گروه طالبان: محدودیت ها در برابر بانوان را بردارید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
هشتاد کشور جهان به گروه طالبان: محدودیت ها در برابر بانوان را بردارید
تروریسم و گمانه‌زنی‌ها در پیوند به حضور گسترده‌ی گروه‌های تروریستی در افغانستان که در حال تجدید قوا هستند کشورهای منطقه به‌ویژه‌ کشورهای آسیای مرکزی را به شدت نگران ساخته است.
طالبان این نگرانی را بی‌جا عنوان کرده و مدعی‌ است که با گروه‌های تروریستی در ارتباط نیست و هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور ندارد.
تضعیف حقوق زنان از دیگر نگرانی کشورها است اما طالبان می‌گوید که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های وضع شده بر زنان موضوع داخلی افغانستان است و "ارزش بحث ندارد."
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала