گشایش یک پاسگاه در مرز افغانستان از سوی سفیر روسیه در تاجیکستان

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر شورش زندانیان در تاجیکستان
شورش زندانیان در تاجیکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
عضو شوید
سفیر روسیه در دوشنبه یک پاسگاه ساخته شده با پول روسیه در مرز افغانستان را گشایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی این مأموریت دیپلماتیک به اسپوتنیک گفت: سمیون گریگوریف سفیر روسیه در تاجیکستان در مراسم گشایش یک پاسگاه مرزی جدید که با پول روسیه در منطقه شورآباد در مرز تاجیکستان و افغانستان ساخته شده است، شرکت کرد.
در این پیام آمده است: "سفیر روسیه در مراسم گشایش یک پاسگاه مرزی جدید در مرز تاجیکستان و افغانستان که با بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت روسیه ساخته شده است،به افتخار 25 مرزبان روسی پاسگاه افسانه ای دوازدهم که در سال 1993 هنگام دفع یورش تروریستان افغانستانی جان خود را از دست دادند نامگذاری شد".
Президент Таджикистана Эмомали Рахмон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
رئیس جمهور تاجیکستان: تهدید‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر در مرز افغانستان افزایش یافته است
گریگوریف خاطرنشان کرد، که این پاسگاه به عنصر مهمی در نگهبانی از بخش مهم راهبردی مرز تاجیکستان و افغانستان تبدیل خواهد شد که مرز جنوبی کشورهای مستقل مشترک المنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی است.
رئیس هیئت دیپلماتیک روسیه گفت: "تاجیکستان که طولانی ترین مرز (بیش از 1430 کیلومتر) را با افغانستان آشفته دارد، نقش ویژه ای در معماری امنیتی آسیای مرکزی دارد".
وی همچنین از محل پاسگاه 12 مرزی بازدید و یادمان جان باختگان این حادثه را گلباران کرد. در این مراسم رجبعلی رحمانعلی فرمانده نیروهای مرزی تاجیکستان، نمایندگان دفتر وابسته دفاعی در سفارت روسیه و گروه همکاری مرزی نیروهای امنیت روسیه حضور داشتند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، کشورهای همسایه این کشور به ویژه تاجیکستان همیشه برای کشورهای جهان از گسترش تروریسم و درگیری مرزی خبر داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала