پوتین: همکاری روسیه و پاکستان دوستانه است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине с премьер-министром Таиланда Сеттхой Тхависином
Президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине с премьер-министром Таиланда Сеттхой Тхависином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: شراکت بین روسیه و پاکستان شخصیتی دوستانه و با تمرکز بر تضمین امنیت منطقه ای است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با انوار الحق کاکر، سرپرست نخست وزیری جمهوری اسلامی پاکستان، گفت: مشارکت روسیه و پاکستان دوستانه و با تمرکز بر تضمین امنیت منطقه است.
پوتین گفت: "مشارکت روسیه و پاکستان به طور سنتی دوستانه است. تمرکز توجه مشترک، تضمین امنیت و ثبات منطقه است".
Президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине с премьер-министром Таиланда Сеттхой Тхависином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
رئیس جمهور مغولستان از پوتین برای بازدید از این کشور دعوت کرد
روسیه در سال روان یک میلیون تن غله به پاکستان عرضه کرده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه در سال روان یک میلیون تن غله به پاکستان عرضه کرده است و آماده انجام همه ای تعهدات خود از جمله به لطف برداشت خوب 137 تا 138 میلیون تن در سال روان است.
پوتین در گفت و گو با انورالحق کاکر، نخست وزیر موقت پاکستان گفت: "درباره ای اقتصاد، روسیه به طور سنتی تامین کننده غذا و غلات (به پاکستان) بوده است. حجم معاملات در سال گذشته رشد داشته و به طور کلی به سطوح قابل قبولی رسیده است؛ به نظر من تنها در ماه های امسال یک میلیون تن غله به کشور شما عرضه شده است. ما آماده ایم به تعهدات خود عمل کنیم".
رئیس جمهور روسیه افزود: "باید توجه داشته باشم که همه زمینه ها و پیش نیازها را داریم. سال گذشته ما رکورد بالایی برداشت داشتیم - 158 میلیون تن غلات؛ امسال نیز برداشت خوبی خواهیم داشت - از قبل مشخص است که 137-138 میلیون تن خواهد بود. تقریباً در این اندازه، یعنی پتانسیل صادرات مانند سال گذشته حدود 50 تا 60 میلیون تن جامد خواهد بود".
نخست وزیر موقت پاکستان هم از روسیه خواست تا در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کند
انوار الحق کاکر، سرپرست نخست‌وزیر پاکستان گفت، که اسلام‌آباد و مسکو باید در مبارزه با تروریسم، منطقه‌ای که در آن منافع دو کشور منطبق است، همکاری کنند.
انوار الحق کاکار در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "ما باید ابتکار عمل داشته باشیم و اقدامات خود را هماهنگ کنیم و در تلاش برای مقابله با تروریسم با هم کار کنیم. من معتقدم که ما همکاری بسیار سازنده ای با فدراسیون روسیه و ادارات روسیه داریم".
وی افزود: اسلام آباد از پتانسیل و سهم مسکو در حوزه انرژی، فرهنگی و دفاعی در منطقه قدردانی می کند و منافع پاکستان و روسیه در درجه اول در زمینه مبارزه با تروریسم منطبق است.
یادآوری می کنیم، که رئیس جمهور فدراسیون روسیه در یک سفر رسمی به چین است و در مجمع "یک کمربند - یک جاده" شرکت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала