وزارت خارجه ترکیه: انقره آماده است تا در صورت دستیابی به صلح، ضامن فلسطین شود

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Анкару, Турция
Вид на Анкару, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید، انقره آماده است تا در صورت صلح به عنوان ضامن فلسطین عمل کند.
به گزارش اسپوتنیک، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه آماده است تا در صورت دستیابی به توافق صلح با اسرائیل به عنوان یک کشور ضامن فلسطین عمل کند.
فیدان پیشتر گزارش داده بود که انقره ایده ایجاد یک سیستم ضامن برای طرفین تشدید تنش اسرائیل و فلسطین را مطرح کرده است. رئیس وزارت خارجه ترکیه در عین حال تاکید کرد، کشورهایی که به ویژه برای فلسطین ضامن خواهند بود، باید از منطقه خاورمیانه باشند.
به گفته وزیر خارجه ترکیه، این موضوع در مورد ترکیه نیز صدق می کند. کشورهای دیگر باید ضامن اسرائیل باشند. پس از دستیابی به توافقی که به نفع هر دو طرف است، کشورهای ضامن باید مسئولیت اجرای الزامات آن را بر عهده بگیرند و تنها از این طریق می توان به صلح پایدار دست یافت.
Постпред России при ООН Василий Небензя, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
چرا قطعنامه روسیه درباره اسرائیل و غزه تصویب نشد؟
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала