وزارت صحت فلسطین: نزدیک به 2 هزار نفر در نوار غزه زیر آوار گیر کردند

© AFP 2023 / Mohammed AbedМужчина возле горящего рухнувшего здания после израильской бомбардировки в городе Газа 11 октября 2023 года
Мужчина возле горящего рухнувшего здания после израильской бомбардировки в городе Газа 11 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2023
عضو شوید
وزارت صحت فلسطین می گوید که بیش از 500 کودک هنوز زیر آوار می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، اشرف القدره، سخنگوی وزارت صحت در نوار غزه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که 1 هزار 200 نفر زیر آوار خانه های ویران شده توسط اسرائیل در بمباران نوار غزه باقی گیر مانده اند که حدود 500 نفر از آنان کودک می باشد.
او گفت: "مقام های مربوطه حدود 1 هزار و 200 نفر مفقودی گزارش داده اند که حدود 500 نفر از آنان کودکان می باشد، امیدواریم شماری از آنها زنده مانده باشند".
اشرف القدره همچنان تاکید کرد که از شروع بمباران نوار غزه تاکنون 2 هزار و 778 نفر جان باختند و شمار زخمیان به 9 هزار و 938 می رسد.
آیا پوتین میتواند از جنگ بین اسرائیل و ایران جلوگیری نماید؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2023
اولین صحبت تلفنی پوتین با نخست وزیر اسرائیل پس از آغاز مناقشه
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала