لاوروف با رئیس وزارت امور خارجه چین درباره وضعیت خاورمیانه گفتگو کرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار لاوروف و وانگ یی در پکن
دیدار لاوروف و وانگ یی در پکن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2023
عضو شوید
لاوروف با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین درباره وخامت اوضاع در خاورمیانه گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پیامی که در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان مذاکرات پکن در مورد اوضاع وخیم‌تر خاورمیانه گفتگو کرد.
در این بیانیه آمده است: "تبادل دیدگاه‌ها درباره طیف گسترده‌ای از مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله وضعیت به شدت وخیم‌تر در خاورمیانه، صورت گرفت".
وزیران خارجۀ روسیه و چین، درباره مسائل امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در زمینه حفظ ثبات در شبه جزیره کره و جلوگیری از تضعیف ساختار امنیتی ASEAN محور گفتگو کردند. وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، لاوروف و وانگ یی علاوه بر این، در جریان مذاکرات "مسائل بحران اوکراین از جمله تلاش برای حل آن از طریق روش‌های سیاسی و دیپلماتیک" را مورد بررسی قرار دادند.
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
پسکوف: نقش روسیه و چین در امور بین الملل در حال افزایش است
وزرای خارجه دو کشور بر اهمیت تقویت هماهنگی نزدیک بین روسیه و چین در عرصه بین المللی از جمله در سازمان ملل متحد و شورای امنیت، سازمان همکاری شانگهای، جی 20، اپک و دیگر سازوکارها و مجامع و بر تعهد متقابل خود برای تقویت تماس در بریکس با در نظر گرفتن ریاست روسیه بر این انجمن در سال 2024 تاکید کردند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در روزهای 16 تا 18 اکتبر به چین سفر می کند و در سومین مجمع یک کمربند و یک جاده شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала