در ایران برای استخدام مهاجرین غیر مجاز جریمه وضع کردند

© Photo / IRNAشهروندان افغانستانی در ایران
شهروندان افغانستانی در ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2023
عضو شوید
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: هر کارفرمایی که به‌‎صورت غیرمجاز از نیروی افغانستانی استفاده کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال که امسال مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان است، جریمه می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایسنا، وحید نقوی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردستان از مناطق ممنوعه سکونت اتباع افغانی است، تشدید بازرسی‌ها از بخش‌های مختلف در حال انجام است.
وی با بیان اینکه از مردادماه امسال تاکنون هشت واحد صنفی که اقدام به کارگیری اتباع غیرمجاز کرده بودند ۷۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی شدند، افزود: مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به‌صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال که امسال مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان است، جریمه می‌شود.
سردار احمد وحیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
وزیر داخله ایران: افغانستانی‌های غیر قانونی باید به کشور خود بازگردند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان، تصریح کرد: با توجه به شواهد و گزارش‌های دریافتی تعداد قابل توجهی از مشاغل شهرستان اردستان توسط نیروهای افغانی اشغال شدند و علیرغم اینکه به‌صورت هفتگی تعداد زیادی از این افراد توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراکز استان منتقل می‌شوند، ولی همچنان از تعداد آنها کم نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала